Ik ben op zoek naar een self-hosted chatomgeving voor een paar jonge kinderen om samen te chatten in een afgeschermde omgeving. De eisen zijn vrij simpel, en ik dacht dat ik wel snel iets zou vinden, maar dat viel flink tegen...
Ik heb het hier over een groepje meiden in de leeftijd van 8-11.
Deze opties heb ik al geprobeerd (vast wel meer dan dit lijstje, maar het zijn er zoveel geweest...)
Heeft iemand hier ervaring (of tips) met een pakket dat wel aan mijn eisen voldoet?
Het gaat draaien op een vps met Debian, docker en Nginx proxy Manager.
Ik heb het hier over een groepje meiden in de leeftijd van 8-11.
- Ik wil het zelf hosten op een VPS.
- Geen registratie nodig - Via een uitnodigingslink of een wachtwoord moet er toegang tot komen. Het mag ook zonder wachtwoord zijn, want dat kan ik er via de proxy alsnog op zetten.
- Naast chatten moeten ze ook plaatjes/bijlages naar elkaar kunnen sturen.
- Het moet in het Nederlands zijn.
- Browser only. Geen apps, aangezien de meesten geen telefoon hebben
- Het moet simpel zijn.
Deze opties heb ik al geprobeerd (vast wel meer dan dit lijstje, maar het zijn er zoveel geweest...)
- VoceChat - Deze beviel me wel, maar hij is niet in het Nederlands, en registratie is vereist
- The Lounge - Ook deze blijft in het Engels steken. daarnaast is het een IRC client, en niet echt geschikt als simpel chatgroepje voor kleine kinderen.
- Nextcloud chat - Ik heb een Nextcloud omgeving draaien, maar ik heb het niet voor elkaar gekregen om gasten zonder account bijlages te laten delen.
- Tailchat - Kreeg ik niet werkend
- M1k1o Chat - Is alleen text
Heeft iemand hier ervaring (of tips) met een pakket dat wel aan mijn eisen voldoet?
Het gaat draaien op een vps met Debian, docker en Nginx proxy Manager.