Vraag

• Derpie1234
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-05 20:26
Ik ben opzoek naar een smart boiler omdat ik dan het grootste gedeelte van het jaar de boiler kan verwarmen met mijn zonnepanelen. Opzich hoef ik geen modulerende aansturing maar wil ik wel kunnen programeren dat de boiler elke dag om 1200 gaat opwarmen naar bijvoorbeeld 60graden en als de temperatuur onder de 35 komt dat de boiler ook gaat bijverwarmen. Weet iemand een boiler waar dit te programeren is ?

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Je zoekt een smart relais, niet een smart boiler... die dingen vragen ze ongeveer 100x de kosten van een smart relais voor.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe is je huidige boiler aangesloten, 1-fase, 3-fase, vast of stekker?

Word je altijd gevraagd welke printer je moet kopen? → dezeprinter.nl

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:33
Hoeveel zonnepanelen heb je (Wp?) en hoeveel liter is je boiler?

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je boiler niet teveel vermogen heeft in verhouding tot je panelen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Bram V
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:46
Je zou ook een domme boiler met Solyx Nymo kunnen overwegen. Die moduleert wel, maar is gemaakt om je overproductie te benutten. Het was laatst in deze podcast YouTube: Zonnestroom opslaan na salderen: zo werkt de WATERBATTERIJ

Als je echt niet wilt modulerende dan is een simpele smart schakelaar voldoende.

[ Voor 0% gewijzigd door Bram V op 09-05-2026 22:20 . Reden: typo ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:40
Met ^, een modulerende sturing op basis van teruglevering kostte mijn schoonvader ongeveer 300€; en daardoor zijn zijn oude elektrische boilers nagenoeg altijd vol met heet water.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:20
@naftebakje interessant! welke sturing heeft hij geïmplementeerd?
Pagina: 1