Vraag

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hall

Heb huis gekocht met 3 panelen op oost en 4 op west met een 2 stings Sofar 1 fase omvormer. Alles is van 2024.

Nu wil ik er op west wat bijleggen en heb offerte aangevraagd bij Zonneplan.

Zouden jullie eens mee willen kijken of dit een redelijke prijs is hedendage?

Er is inmiddels door mijzelf een 3 fasen aansluiting aangevraagd en al betaald.

De huidige panelen kunnen die er ook evt. Op bij de nieuwe 3 fasen omvormer? Of laten zitten zoals het nu zit?

Zie ff door de bomen het bos niet meer...

Zonneplan offerte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0XLtBXWFfu1EGUt0foYyUG1Ofc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IukrUnW0aEkihg3N45xaWHdJ.jpg?f=user_large

Zonneplan offerte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E86bHOtJtKjGuTdmswGmSUGDUPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxFgzcd9nJ7GkkDqd3Te9Itj.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige situatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUoWaXdAAjpcYA1wZGRFYwUkMVo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jf4CMSYTK0htfhOv2ExAATZ0.jpg?f=user_large

Aanvulling: ben hobbymatig aan het leren met HA.

[ Voor 35% gewijzigd door Steenwijkerland op 08-05-2026 16:37 ]

Beste antwoord (via Steenwijkerland op 08-05-2026 16:40)

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:38
1 offerte is geen offerte, vaak zijn lokale partijen en stuk goedkoper dan zonneplan. Nodig een paar partijen uit want dit kan echt veel goedkoper.

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek zeker wat anders, waarom wil je bij zonneplan? Wat had je zelf nog erbij gepakt om te vergelijken?

Wat is je doel?

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik vind het best wel duur eerlijk gezegd. Deze installatie kost jou 1,39 per WP

Vorig jaar september heb ik 7200wp aan laten leggen voor EUR 5569. Dat is 0,77 cent per WP.

Die micro omvormer van Zonneplan kun je waarschijnlijk ook niets extra’s op aansluiten, maar dat weet ik niet 100%

1 offerte is geen offerte, ik zou nog wat extra zoeken.

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • Beste antwoord

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:38
1 offerte is geen offerte, vaak zijn lokale partijen en stuk goedkoper dan zonneplan. Nodig een paar partijen uit want dit kan echt veel goedkoper.

• Steenwijkerland
  • Niet online
Mijn plan is van het gas af.

En alles elektrisch inductie koken, aircos boven en beneden.

Wilde warmtepomp met heb luchtverwarming helaas

Heb al 3 batterijen van oude huis (hw)

Ook diverse offertes aangevraagd met bijna niemand reageert terug.

Heb er nog 1 die overeen komt.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Sowieso rare offerte; in de reclame tekst staat 7x 465 Wp, in de kleine lettertjes staat 7x430 Wp. Wat is het nou?

Onderste is je huidige. Niet goed gelezen. Ik heb vorig jaar getwijfeld om bij te leggen, uiteindelijk besloten niet te doen omdat nogal onzeker is hoe de energiemarkt precies uitwerkt en het (op dit moment) lijkt alsof ik beter kan investeren in een thuisaccu dan uitbreiden op zonnepanelen. Ik wacht zelf nog ff wat maanden af voordat ik weer investeer.

Ik zou in elk geval geen offerte > 1 Euro per Wp doen tegenwoordig.

[ Voor 54% gewijzigd door jurjen_g op 08-05-2026 16:39 ]

• Steenwijkerland
  • Niet online
Jan-man schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:33:
Ja dat ga ik ook doen.

Maar lees veel vervelende verhalen over die zonnecowboys daarom Zonneplan.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De businesscase van bijleggen is veel slechter dan een nieuwe installatie. Tegen deze prijs vrees ik dat je er nooit beter van wordt, heb je dat scherp gemaakt voor jezelf?

Het is min of meer te simuleren: Vergelijk geen panelen met bestaande set, en geen panelen met de bestaande én extra set.
Een terugverdienberekening op de offerte is niets waard; deze vergelijkt geen met alleen de nieuwe set.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald op 09-05-2026 17:30 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:17

Freakie1NL

Grote Baas

Zelf begin dit jaar een offerte traject gehad met o.a. Zonneplan en Coolblue (nu Hoppenbrouwers). Deze laatste heeft flink gezakt in de prijs om onder Zonneplan te gaan zitten....

10*290 WP (2900) op ZW & 9*450 WP (4050).

Pagina: 1