• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Gisteren zag ik een enorme mooie deal, de Viltrox 85mm 1.8 AF II XF voor 246 euro, het was de laatste die Bol.com zelf verkocht, overal kost die rond de 380. Er was geen melding van een probleem oid, en de lens kwam ook helemaal origineel binnen, en was dus ongeopend.

Toen ik in de lens keek zag ik aan de zijkant een vuiltje. Ik heb wat foto's gemaakt, zowel op f1.8 als f16 op een witte muur, maar kan niets in de foto zien.

Ik heb bol.com gebeld, en gaven aan hem niet in te kunnen ruilen, want het was de laatste, wel konden ze een korting geven van 10%. Tevens gaan ze nu navragen of die voor reparatie/vervanging kan worden opgestuurd naar Viltrox.

Nu vraag ik mij af hoe problematisch dit is, kan dit vuiltje bijvoorbeeld los raken en op een problematische plek komen, en wat zou het kosten als dit zou gebeuren om het dan schoon te maken (en is dit uberhaupt de moeite waar voor een lens van deze prijs).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLbzkjX4JoSZ1rIBJ-nTIvdMI10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGeCuldgHNbpTPQ4SzyJXa7p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnO0QE9dCR608-ySsTmQ53t24KU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5KJD0svYa9du9x3B4HA3qaa.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51
Het korte antwoord is: je gaat dit niet zien op je foto's. Zie ook dit artikel: Lens Rentals | Blog

Er was ook een artikel ergens over foto's genomen met een lens waarvan het complete front element stuk was, maar die kan ik even niet vinden.

Maar je hebt nog wel een vraag richting de verkoper, want ik zou zelf zeggen dat dit niet hoort. Een lens hoort intern stofvrij te zijn en dat is deze duidelijk niet. Ik denk (wilde gok) dat het niet zo is dat dit stofje ooit ergens anders problemen gaat veroorzaken maar een 100% garantie kan niemand je bieden. Ik zou zelf ook eens rondvragen of er een reparateur is die dit kan oplossen en wat dat zou kosten. Neem dat mee in je onderhandelingen met Bol.

Een snelle zoektocht laat zien dat je niet alleen staat hierin: Viltrox Quality Issues - Dust or Defect inside of 3/3 new lenses : r/FujifilmX

Dit is ook nog nuttig om te lezen: What To Do With Dust Inside Lens