G.SKILL TRIDENT Z NEO met 4 sloten gevuld?

Pagina: 1
Acties:

• victoryo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 22:54
Goedendag, wil dit draadje even nieuw leven inblazen.

Momenteel draai ik 2x16gb met de G.SKILL TRIDENT Z NEO F4-3600C16D-32GTZNC en XMP geactiveerd.

Nu wilde ik de andere twee sloten ook gaan vullen met (ik dacht) hetzelfde geheugen maar zie nu dat dit de non C versie zijn; G.SKILL TRIDENT Z NEO F4-3600C16D-32GTZN.

Gaat dit problemen geven icm XMP en überhaupt om samen te werken? Idee is dus dat beide setjes in dual channel draaien en het geheugen allemaal op dezelfde snelheid draait

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:30
victoryo schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:25:
Goedendag, wil dit draadje even nieuw leven inblazen.

Momenteel draai ik 2x16gb met de G.SKILL TRIDENT Z NEO F4-3600C16D-32GTZN en XMP geactiveerd.

Nu wilde ik de andere twee sloten ook gaan vullen met (ik dacht) hetzelfde geheugen maar zie nu dat dit de non N versie zijn; G.SKILL TRIDENT Z NEO F4-3600C16D-32GTZ.

Gaat dit problemen geven icm XMP en überhaupt om samen te werken? Idee is dus dat beide setjes in dual channel draaien en het geheugen allemaal op dezelfde snelheid draait
Maak even je eigen topic aan met alle specificaties van je systeem in ipv een 5,5 jaar oud topic uit de sloot te trekken. 🙃

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Hierbij afgesplitst. Vul de rest nog even aan met de info die @JappieR hierboven noemt.

[ Voor 78% gewijzigd door br00ky op 08-05-2026 13:05 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor snelheden je kan halen met daisy-chained geheugen hangt erg af van de CPU, het moederbord, of het dual-rank of single-rank geheugen is, en wat er in de QVL staat van je moederbord.

Daisy chaining (je hebt maar twee kanalen meestal met 4 sloten, dus twee sloten delen één kanaal) maakt een goede snelheid halen lastig, heel concreet betekend dat vaak dat je een paar stappen terug gaat in snelheid -- maar dat is niet te bepalen zonder te weten wát voor hardware je hebt.