Soundbar vervangen. Sonos setup?

Pagina: 1
Acties:

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-05 21:08
Kom hier toch even jullie advies vragen. Ik heb mijn 18 jaar oude tv maar eens vervangen door een Qled 50 inch. Super blij mee, alleen mijn soundbar (oude van harmon) heeft het ook begeven. Nu zit ik te kijken naar sonos om mijn tv ervaring eens goed te upgraden. Ik kijk veel sport (voetbal, F1, basketbal) series maar ook films. Gewone tv programma’s dus niet. Ik luister ook regelmatig via spotify muziek.

Mijn woonkamer is ca 50m2 met open keuken. Nu boeit het me niet als ik in de keuken sta dat het geluid daar wat minder is.

Ik wilde de sub mini halen (vind veel harde bass vaak vervelend) dit icm 2 era 100’s. Dit alles dus gekoppeld aan een Beam gen 2 of de Arc. Nu heb ik veel gelezen en gekeken op youtube maar ik kom er helemaal niet uit of ik de Arc of de Beam moet nemen.

Wat zouden jullie aanraden? Of raden jullie sowieso een andere setup aan zoals beschreven?

Ik ben benieuwd 😄

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:40
Arc of zelfs de ultra. De Beam is echt vrij klein

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:11
Korkss schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:07:
Kom hier toch even jullie advies vragen. Ik heb mijn 18 jaar oude tv maar eens vervangen door een Qled 50 inch. Super blij mee, alleen mijn soundbar (oude van harmon) heeft het ook begeven. Nu zit ik te kijken naar sonos om mijn tv ervaring eens goed te upgraden. Ik kijk veel sport (voetbal, F1, basketbal) series maar ook films. Gewone tv programma’s dus niet. Ik luister ook regelmatig via spotify muziek.

Mijn woonkamer is ca 50m2 met open keuken. Nu boeit het me niet als ik in de keuken sta dat het geluid daar wat minder is.

Ik wilde de sub mini halen (vind veel harde bass vaak vervelend) dit icm 2 era 100’s. Dit alles dus gekoppeld aan een Beam gen 2 of de Arc. Nu heb ik veel gelezen en gekeken op youtube maar ik kom er helemaal niet uit of ik de Arc of de Beam moet nemen.

Wat zouden jullie aanraden? Of raden jullie sowieso een andere setup aan zoals beschreven?

Ik ben benieuwd 😄
Hier staat een 55" OLED en daar past de Arc (Ultra) prima bij qua formaat. De beam is voor zo'n woonkamer magertjes lijkt mij.

Mijn woonkamer is een stuk kleiner maar de Arc + Sub gen.3 + 2x One SL als surrounds bevallen prima.

Wat ik juist het fijne vind aan de Sonos sub is dat je wel dat je het laag wel hoort maar niet dat de hele boel staat te trillen dan wel het geblaas van een bas poort hoort.

Zou zeker eens gaan kijken en luisteren bij een hifi-klubben/wifimedia o.i.d. als dat mogelijk is voor je.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Korkss Aankoopadvies moet in een eigen topic in Beeld en geluid koopadvies, dus ik heb je topic verplaatst.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:01

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Bij een 50 inch TV past een Beam gen 2 prima. Heb ik ook gehad. Nu heb ik de Arc Ultra. Daar zit ook al aardig wat bass in. Je zou dat dus ook kunnen overwegen en dan later eventueel een Sub (min) aan kunnen schaffen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost