Welke travelrouter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:10
De vakantieperiode komt er aan, evenals mijn verjaardag dus een goed moment om het een te gebruiken voor het ander.

Geïnspireerd door nieuws: Ubiquiti brengt Travel Router uit die via thuisnetwerk verbindt voor 85 euro zit ik ook te denken aan TravelRouter, maar welke...Belangrijkste punten zijn voor mij;
  • Mogelijkheid voor Wireguard naar huis
  • Mogelijkheid om DNS in te stellen (Adguard)
  • "omzeilen" inlogportals.
  • Behouden geolocatie
Idealiter kom ik ergens, verbind ik de travel router met Wifi, log eventueel in via een portal en vervolgens maken de apparaten verbinding met de travelrouter. Behoud van geolocatie zou erg fijn zijn zodat ik bij thuiskomst niet nog een maand alsnog op vakantie ben.

Ik ben wat gaan zoeken maar eerlijk, geen idee waar ik moet beginnen. De ubiquiti leek me de mooie oplossing want ook integratie met mijn thuis ubiquiti netwerk maar wel weer wifi 5.

Ik zie vervolgens Cudy, GLI.net en andere opties maar ik kan er niet goed wijs uit worden of die ook de optie bieden voor wireguard (en een fatsoenlijke snelheid) en de portal inlog.

Iemand de gouden tip?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Het voordeel van de Ubiquiti is dat hij (mits je een unifi router hebt, alleen wifi of switches voldoet niet) automatisch een wireguard tunnel opbouwt en al je verkeer via je thuis internet naar buiten stuurt (full tunnel), dus die doet eigenlijk alles wat jij wil, met intens weinig configuratie.

Je moet je niet blind staren op wifi snelheid. Als je in het gemiddelde vakantiehuisje/camping/hotel internet hebt ga je nooit meer kunnen gebruiken.

Met de andere producten heb ik geen ervaring en mijn kennissenkring evenmin.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Gl.inet

Captive portals zijn eigk simpel. Ze whitelisten het mac die inlogt op de portal. Als je dat via een wifi (travel router) doet dan ziet die het mac van de router en werkt het delen voor iedereen. Soms gaat het mis maar dat komt door dns rebind protection wat je bij gl iner uit kan zetten

Op de gl inet site kun je per model de vpn snelheden inzien

CISSP! Drop your encryption keys!