Home Assistant op Thin client en nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hallo allemaal

Ik ben nieuw in deze materie.

Heb een HP T520 Thin clientgekocht en heb daar inmiddels en uiteindelijk via Ubuntu live HA op gekregen pfff.

Heb het nu zo ver dat ik alles wel kan zien zoals de P1, 2 batterijen van HW en hun watermeter.

Nu zie ik allerlei gelikte dashboards voorbij komen op internet maar hoe ik dat voor elkaar krijg loop ik in vast.

Heb nu zoon staties overzicht. Zie foto.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg.

groetjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SynRekOJ1Utz6iVmDgs1AkxI87k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GHhEjL6DPCKhdiIMCt4oST5.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Steenwijkerland op 08-05-2026 16:43)

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-05 18:14
AI (ChatGPT) helpt ook om het een en ander werkend te krijgen. Het heeft mij in het begin geholpen om bij foutmeldingen het een en ander te fixen vanwege ontbrekende kennis, maar als je aangeeft wat je wil toevoegen geeft hij vaak ook een mooi stappenplan.

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Home Assistant draaiende krijgen is ongeveer 2% van het werk. De overige 98% is eindeloos customizen van je dashboard, automations, integrations etc.. daar gaat aardig wat planning en tijd in zitten :+ met de grote kans dat het over een jaar weer totaaaal anders moet.

Ik ben halverwege met m'n eerste dashboard, en wat mij enorm helpt is youtube filmpjes waar men dashboards bij elkaar klikt mét uitleg.

YouTube: Creating a Beautiful Home Assistant Mobile Dashboard Easily!

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Thanks

Acties:
  • Beste antwoord

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-05 18:14
AI (ChatGPT) helpt ook om het een en ander werkend te krijgen. Het heeft mij in het begin geholpen om bij foutmeldingen het een en ander te fixen vanwege ontbrekende kennis, maar als je aangeeft wat je wil toevoegen geeft hij vaak ook een mooi stappenplan.