Amazon Marketplace retouradres blijkt niet te bestaan

Pagina: 1
Acties:

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft en wat ik in deze situatie het beste kan doen.

Ik heb een artikel op Amazon besteld, dat blijkbaar is geleverd door een externe verkoper via Amazon Marketplace. Het artikel voldoet niet aan mijn verwachtingen, dus ik wil het retourneren. En nu begint het gedoe: de verkoper wil liever niet dat ik het terugstuur en biedt me 30 procent terugbetaling aan als ik het artikel houd. Daar ga ik niet mee akkoord; ik wil het gewoon retourneren.

Uiteindelijk heb ik een retouradres gekregen, maar dat adres bestaat volgens PostNL en DHL niet. Op Google Maps is het wel te vinden, maar ik kan geen retourlabel aanmaken omdat postcode en huisnummer niet overeenkomen. Volgens het Kadaster bestaat deze combinatie ook niet.

Met Amazon zelf kom ik ook geen steek verder. Ik ben hier nu al een week mee bezig en zit vast in een chatbotloop. Via de chat krijg ik steeds een vriendelijke medewerker die mijn probleem goed begrijpt en zegt dat het meteen wordt opgelost. De “oplossing” is echter dat ik een uur later opnieuw hetzelfde retouradres per mail ontvang.

Ik heb ook geprobeerd aanspraak te maken op de A-tot-Z-garantie, maar ook dat komt op hetzelfde neer: ik krijg steeds weer hetzelfde adres teruggestuurd, wat ik ook schrijf of aanlever. Ze lezen het gewoon niet.

Ik heb nog overwogen om het pakket persoonlijk langs te brengen, want zo ver is het niet bij mij vandaan. Maar zonder track & trace krijg ik mijn geld waarschijnlijk niet terug.

Heeft iemand tips over wat ik nu het beste kan doen? Het artikel had goede reviews, maar dat zegt tegenwoordig niet altijd meer iets. Het profiel van de verkoper staat daarentegen vol met 1-sterrenreviews en dezelfde klacht als ik heb: een retouradres dat niet bestaat. Dat zag ik helaas pas toen het al te laat was.

Never gonna let you down

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat is het adres?

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:17
Ook een keer gehad, toen was het adres Dorpsstraat 2a en PostNL kende 2a niet.

Gewoon naar Dorpsstraat 2 geretourneerd en dat is goed gekomen.

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Never gonna let you down

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Volgens Maps bestaat het adres wel, in de BAG echter niet. Indien je betaald hebt via Creditcard gewoon betwisten en niet teveel tijd aan besteden. 't is aan de verkoper om dit op orde te hebben

[ Voor 14% gewijzigd door mad-dog op 07-05-2026 14:58 ]

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 16:24
Bij PostNL kun je het in ieder geval wel doorgeven: https://www.postnl.nl/klantenservice/algemene-vragen/adres-niet-herkend/

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Welk adres staat er op het originele label? Is die hetzelfde of staat daar wat anders?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het niet dit bedrijf?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:33
Bij DHL kun je toch gewoon doorgaan met een vrij invoerveld?

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Yorinn schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:22:
Welk adres staat er op het originele label? Is die hetzelfde of staat daar wat anders?
Daar staat wat anders; de afzender op het originele label komt uit Tsjechië.
Durf ik niet te zeggen. Ik heb bij deze verkoper besteld:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
jeroen3 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:45:
Bij DHL kun je toch gewoon doorgaan met een vrij invoerveld?
Oh, die optie heb ik nog niet gevonden. Hoe doe ik dat?

Never gonna let you down

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan je niet iets met die A-z Garantie die Amazon aanbiedt?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:33
Rick Astley schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:11:
[...]

Daar staat wat anders; de afzender op het originele label komt uit Tsjechië.

[...]

Durf ik niet te zeggen. Ik heb bij deze verkoper besteld:

***members only***

[...]

Oh, die optie heb ik nog niet gevonden. Hoe doe ik dat?
Volgens mij kwam dat vanzelf toen het adres onbekend was. Kan ook zijn dat het sowieso minder streng was naar het duitsland.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 17:06
Yorinn schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:15:
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan je niet iets met die A-z Garantie die Amazon aanbiedt?
TS geeft aan dat ie dat geprobeerd heeft :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:26
Klinkt alsof je https://www.ctv-transport.com/ moet hebben. Die zitten op nummer 20 en doen ook transport regelen voo het genoemde platform En gezien je verkoper ergens in China zit is de kans groot dat hun het veder gaan regelen. Dus ik zou hun even bellen voor de zekerheid.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 08-05-2026 06:12 ]

Pagina: 1