GPU geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RoestigPetertje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:42
Mijn vraag
Mijn videokaart geeft geen beeld meer, heb gisteren voor het laatst de hele dag zonder problemen film gekeken. En daarna even in slaapstand gezet, dit doe ik eigenlijk nooit. Maar ik heb hem daarna niet meer aan kunnen krijgen

Relevante software en hardware die ik gebruik

GPU: inno3d geforce rtx 3070 twin x2 oc

Voeding: Corsair CV650

Moederbord: MSI Carbon B450

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Heb met chatgpt even een en ander geprobeerd. Het probleem ligt niet aan de monitor. Deze werkt namelijk gewoon als ik aansluit op mijn laptop. Ook heb ik de pc aangesloten op monitor via displayport zowel als hdmi. Beide resulteert in geen werkend beeld. Op mijn moederbord boven de 24 pin connector brand het rode lampje van vga. Ik heb mijn videokaart al eruit gehaald en gekeken of hij schuin zat en verzakt was. Echter leek dat niet het geval en met ondersteuning tijdens opstarten verhielp dit ook niet het probleem. Verder heb ik mijn GPU in een ander slot gedaan, ook dit mocht niet baten.

Wie kan mij aub uit de brand helpen?

Alle reacties

• RoestigPetertje
Oh vergeten te vermelden. Ik heb ook de knoopbatterij er even uit gehaald voor een reset.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

VGA LED + geen beeld kan met een (MSI) moederbord ook een defect moederbord betekenen, is mijn ervaring.
Videokaart even testen in een ander systeem/andere videokaart in huidig systeem testen

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:00
TV aangesloten op je pc? Zo ja zet die eens aan.

• RoestigPetertje
Nopheros schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:52:
TV aangesloten op je pc? Zo ja zet die eens aan.
Om te kijken of het wel werkt met ander beeldscherm? Heb dit al geprobeerd met me laptop.

• RoestigPetertje
HugoBoss1985 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:45:
VGA LED + geen beeld kan met een (MSI) moederbord ook een defect moederbord betekenen, is mijn ervaring.
Videokaart even testen in een ander systeem/andere videokaart in huidig systeem testen
ik heb zojuist een oudere videokaart uit een andere pc gehaald en die in me huidige geplaatst. Echter krijg ik nog steeds geen beeld. Dus het ligt niet aan de videokaart als k t goed begrijp. Mocht het inderdaad het moederbord zijn, wat is er dan precies aan de hand? En wat is nu mn beste optie, of wat kan ik uitsluiten nog

• RoestigPetertje
Heb zojuist het probleem zelf kunnen oplossen met een bios flashback. Dit heeft het probleem verholpen gelukkig

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

RoestigPetertje schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 23:21:
Heb zojuist het probleem zelf kunnen oplossen met een bios flashback. Dit heeft het probleem verholpen gelukkig
Mooi zo. Heb je een flashback gedaan naar een ouders bios? En hoe heb je dat gedaan zonder beeld, met een programmer?
Pagina: 1