• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:35
Goedemiddag,

Mijn huidige koptelefoon is aan vervanging toe. Het “leer” van zowel de oorkussens als de hoofdband begint los te laten. De oorkussens zijn nog wel te vervangen, maar de hoofdband vanzelfsprekend niet echt meer.

Nu de moeilijke vraag: vervangen door wat?

Op dit moment gebruik ik een EPOS/Sennheiser Game Zero en daarvoor heb ik jarenlang een Sony MDR-V700DJ gehad. Over het geluidsprofiel van beide headsets was ik eigenlijk erg tevreden. Ik merk dat ik een wat bass-heavy geluid prettig vind, maar het moet niet té overdreven worden.

Ik zoek daarom een bedrade over-ear koptelefoon (geen USB) die primair gebruikt gaat worden voor gaming. Een microfoon is niet nodig; dat los ik apart op. Ik gebruik een externe geluidskaart: een EPOS/Sennheiser GSX 1000.

Budget ligt rond de €300,-.

Zelf neig ik al snel weer richting Sennheiser, bijvoorbeeld de HD 620S, omdat die online goede reviews krijgt. Tegelijkertijd lees ik ook dat deze juist vrij neutraal klinkt, en ik weet niet of dat helemaal aansluit bij wat ik zoek.

Heeft iemand ervaring met vergelijkbare modellen of misschien suggesties die passen bij:
  • over-ear;
  • iets warmere / bass-heavy sound;
  • bedraad via 3.5mm;
  • comfortabel voor langere sessies
Alle adviezen zijn welkom.

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:24
Ik zou dan zeggen of inderdaad de Sennheiser 620s, Beyerdynamic DT 770, of de FiiO FT1.

Gezien je omschrijving denk ik dat de FT1 de grootste kans heeft om een match te zijn.

Maar allemaal kunnen ze aan je wens voldoen eventueel met een stukje EQ