Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn eerste PC die ik zelf wil gaan bouwen. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor gaming en wat werkzaamheden zoals webdesign. Hiervoor ga ik ook wat AI gebruiken dus voldoende werkgeheugen is wel prettig.
De games die ik zal gaan spelen zijn voor nu: Arc Raiders & Forza Horizon 6 zodra deze uit is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst niet meer dan €2000, daar zit ik momenteel al wat overheen maar mogelijk kan ik nog ergens wat snijden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen beeldscherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben alleen wel erg enthousiast over de Fractal behuizingen, deze wil ik dan ook graag voor mijn build gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem waar ik de komende +/- 10 jaar mee vooruit kan. Hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd of mijn build goed en logisch is opgebouwd. Kan ik ergens nog wat snijden in kosten of ergens nog betere performance uit halen of juist wat minder omdat dit wellicht to much is voor mijn doeleinden?
Aangezien ik hier echt een newbie in ben zou ik feedback en wat tips & tricks enorm waarderen!
Dit wordt mijn eerste PC die ik zelf wil gaan bouwen. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor gaming en wat werkzaamheden zoals webdesign. Hiervoor ga ik ook wat AI gebruiken dus voldoende werkgeheugen is wel prettig.
De games die ik zal gaan spelen zijn voor nu: Arc Raiders & Forza Horizon 6 zodra deze uit is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst niet meer dan €2000, daar zit ik momenteel al wat overheen maar mogelijk kan ik nog ergens wat snijden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen beeldscherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben alleen wel erg enthousiast over de Fractal behuizingen, deze wil ik dan ook graag voor mijn build gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem waar ik de komende +/- 10 jaar mee vooruit kan. Hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd of mijn build goed en logisch is opgebouwd. Kan ik ergens nog wat snijden in kosten of ergens nog betere performance uit halen of juist wat minder omdat dit wellicht to much is voor mijn doeleinden?
Aangezien ik hier echt een newbie in ben zou ik feedback en wat tips & tricks enorm waarderen!
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 212,94 | € 212,94 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX V2 (rev. 1.x) | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G | € 679,- | € 679,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 128,01 | € 128,01 |
| 1 | Waterkoeling | Gigabyte Gaming 360 | € 71,67 | € 71,67 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5RK | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000e V2 | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB (PC Pack) | € 329,- | € 329,- |
| Totaal | € 2.117,62 | |||