fase 1, 2 en 3 wergave via homewizard p1 meter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
Mijn vraag
...Kan ik in homewizard via de p1 meter ook de vermogenverdeling over de 3 fases in zien zonder extra losse meters. Op de website van HW zie ik dat "energy+' het volgende meld
Inzicht in 3-fasen
Krijg inzicht in de individuele fases van je P1 Meter (indien je slimme meter dit ondersteunt) of kWh Meter. Zo zie je in de ‘nu’ en ‘dag’ weergaven exact hoeveel stroom elke fase gebruikt.

Maar ik zie het dus niet in onze hw weergave ! We hebben dus we 3 fase aansluiting en 3 fase slimme meter..

Hoe ? Of toch een extra meter !

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via belmonde op 07-05-2026 01:18)

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:41
belmonde schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:29:
[...]

ja, er staat boven energy+ abonnenement verlengd op 22 mei 2026, 11,95 euro/jaar.

Mooi, bedankt voor je link. Waarom ik daar dan niet simpel zelf kom !??

En dan nog.. waar is de drie fase !\?
Rustig :) Bovenaan kan je een nieuw dashboard aanmaken (plusje), geef het een naam die je zelf mag verzinnen en klik op ok. Daarna kan je zelf grafieken kiezen die je wil zien. Klik op 1 van de grijze vakken (dit is de layout) en kies in het menu die uitschuift voor "Total power", iets lager heb je een instelling "Drie fases", bewaren & voila :) Je kan nog kiezen of je het voor "vandaag" of "nu" wil zien

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleDot op 06-05-2026 20:53 ]

Alle reacties

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:04
Dit is alleen zichtbaar met een Energy+ abonnement. Heb je dit ook? https://www.homewizard.com/nl/energy-plus/

• belmonde
Eijsbeer schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:11:
Dit is alleen zichtbaar met een Energy+ abonnement. Heb je dit ook? https://www.homewizard.com/nl/energy-plus/
Ja, dat denk ik. Maar ik kan zelfs in het account niet zien wat ik nu wel heb voor abonnement ??

• DoubleDot
belmonde schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:16:
[...]

Ja, dat denk ik. Maar ik kan zelfs in het account niet zien wat ik nu wel heb voor abonnement ??
De app is vrij duidelijk vind ik. Rechtsboven op het tandwieltje, klikken op "Energy+" en dan zal je zien of je het hebt of niet.

Als je het hebt kan je het fase inzicht zo inschakelen: Tandwieltje rechtsboven, grafieken, "stroomtotaal", en dan de optie "Toon fases in lijngrafieken" aanzetten.

• belmonde
DoubleDot schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:19:
[...]

De app is vrij duidelijk vind ik. Rechtsboven op het tandwieltje, klikken op "Energy+" en dan zal je zien of je het hebt of niet.

Als je het hebt kan je het fase inzicht zo inschakelen: Tandwieltje rechtsboven, grafieken, "stroomtotaal", en dan de optie "Toon fases in lijngrafieken" aanzetten.
Oke, ik zit altijd in de web-versie op mijn desktop en in de woonkamer op de tablet in chrome.. Dus niet in de App.. Wilde al de app downloaden op de app maar had daar mijn wachtwoord niet..

Dus dat moet ik dan later vanavond even de app downloaden en dan kijken. Ga ik doen. oke

• DoubleDot
belmonde schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:22:
[...]

Oke, ik zit altijd in de web-versie op mijn desktop en in de woonkamer op de tablet in chrome.. Dus niet in de App.. Wilde al de app downloaden op de app maar had daar mijn wachtwoord niet..

Dus dat moet ik dan later vanavond even de app downloaden en dan kijken. Ga ik doen. oke
Als je naar deze pagina surft en aangemeld bent met je account kan je zien of je een abonnement hebt genomen: https://www.homewizard.com/nl/shop/energy-plus/ boven de knop "In winkelwagen" staat er bij mij dan bv: Geabonneerd – Verlengt op 8 mei 2026

• belmonde
DoubleDot schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:25:
[...]

Als je naar deze pagina surft en aangemeld bent met je account kan je zien of je een abonnement hebt genomen: https://www.homewizard.com/nl/shop/energy-plus/ boven de knop "In winkelwagen" staat er bij mij dan bv: Geabonneerd – Verlengt op 8 mei 2026
ja, er staat boven energy+ abonnenement verlengd op 22 mei 2026, 11,95 euro/jaar.

• belmonde
Dus ja, waar is de 3 fase weergave..Overvoltage zie ik wel

Acties:
  • Beste antwoord

• DoubleDot
belmonde schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Rustig :) Bovenaan kan je een nieuw dashboard aanmaken (plusje), geef het een naam die je zelf mag verzinnen en klik op ok. Daarna kan je zelf grafieken kiezen die je wil zien. Klik op 1 van de grijze vakken (dit is de layout) en kies in het menu die uitschuift voor "Total power", iets lager heb je een instelling "Drie fases", bewaren & voila :) Je kan nog kiezen of je het voor "vandaag" of "nu" wil zien

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleDot op 06-05-2026 20:53 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb de iOS app, daar zie ik de instelling niet. Kan het dan zijn dat ik helemaal geen 3-fasen heb? Volgens mijn energienota namelijk wel...

• belmonde
DoubleDot schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:52:
[...]

Ik ben zover gekomen dat ik die total power heb aangeklikt en de 3 fase.. En die zie ik dan ook.. maar "klik op bewaren" zie ik niet

• DoubleDot
Bewaren doet hij vanzelf, dat had ik ook pas door na het typen van de post.
Pagina: 1