wat zijn lijnuitgangen op autoradio,waarvoor gebruik je ze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Tijgernootje
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06-05 22:27
Mijn vraag
Aangezien mijn huidige autoradio de geest geeft,zoek ik een nieuwe,maar ik kom er niet achter wat ik met lijnuitgangen moet op een autoradio.
Als je geen externe versterkers of subwoofer gebruikt,hoeveel van die lijn uitgangen MOET je dan hebben op je nieuwe autoradio ??

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ben nog zoekende naar een nieuwe autoradio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zoeken op internet,nog niks gevonden op die vraag.

Verder nog de volgende vragen,is caliber een goed merk voor autoradio's of kan je beter voor kenwood of pioneer gaan ??
Bij audio specificaties word het aantal kanalen weergegeven van de autoradio,maar hoeveel kanalen zou je op een autoradio willen/moeten hebben tegenwoordig,als je voor en achter speakers hebt in je auto ?

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgernootje op 06-05-2026 18:40 ]

Alle reacties

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
Tijgernootje schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:35:
Als je geen externe versterkers of subwoofer gebruikt,hoeveel van die lijn uitgangen MOET je dan hebben op je nieuwe autoradio ??
Nul, als je zeker weet dat je in de toekomst geen externe versterkers of subwoofers wilt gebruiken, en het huidige systeem deze ook niet gebruikt.
Bij audio specificaties word het aantal kanalen weergegeven van de autoradio,maar hoeveel kanalen zou je op een autoradio willen/moeten hebben tegenwoordig,als je voor en achter speakers hebt in je auto ?
Ideaal gezien 1 kanaal per speaker (waarbij een "speaker" een combinatie van een tweeter en een (of heel soms meerdere) "normale" luidsprekers kan zijn.
Kijk ook naar hoe de autofabrikant het heeft aangesloten. Dat is niet leidend, want soms wil je een probleem oplossen wat de fabrikant heeft veroorzaakt, maar "technisch" werkt het waarschijnlijk wel.
Je kunt technisch gezien een hele linker- of rechterkant (voor en achter) op 1 kanaal draaien als de impedanties kloppen, maar dan heb je geen aparte volumeregeling, dus ik zou dat nooit doen.
Als je een beter beeld wilt, kun je het beste de huidige setup en plannen even delen, want iedere auto is weer anders.

Geen idee over die merken, ik zit daar niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 06-05-2026 19:11 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:43
wil je gewoon radio Veronica luisteren als je naar je werk rijdt of wil je allerlei toestanden die niet standaard in auto's zitten aansluiten?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Tijgernootje
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06-05 22:27
Wat ik wil is hetzelfde als bijna elke hedendaagse autorijder.
Goed geluid,de mogelijkheid om zelf wat in te stellen aan dat geluid.
De mogelijkheid om een mobiel te kunnen gebruiken bij die radio,zodat handsfree bellen mogelijk is.
Een usb stick met muziek erop kunnen gebruiken.
Bluetooth dus,en dan wel voor in elk geval 2 apparaten.
CD's doe ik niks meer mee in de auto,dus die hoeft er van mij niet in,daar is die usb stick voor dat heeft meer opslag capaciteit en dus kan ik er veel muziek op kwijt om af te spelen.
Handig als je via de display van de radio kan zien wat je afspeelt,die optie moet er dus wel zijn.
En af en toe de radio is luisteren,538/Veronica/iets anders,waarbij ik denk dat DAB (+) wel beter zal zijn als "ouderwets FM radio" luisteren.

Meer opties heb ik eigenlijk niet nodig,spotify en aanverwante dingen doe ik niks mee,daar is wederom die usb stick voor,die ik met van alles van tijd tot tijd vul.

Dus dat zijn mijn "toestanden" wel ongeveer ;-)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tijgernootje schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:35:
Mijn vraag
Aangezien mijn huidige autoradio de geest geeft,zoek ik een nieuwe,maar ik kom er niet achter wat ik met lijnuitgangen moet op een autoradio.
Naar boven afgerond precies nul.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:34

MLLL

Palm Treo 650

Lijnuitgang gebruik je om een versterker of actieve subwoofer aan te sturen.

Het gros heeft aan 4 speakeruitgangen genoeg en gebruikt geen één lijnuitgang.
Pagina: 1