TP-link AX1500 aangesloten apparaat niet bereikbaar!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FrankVanL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-05 19:56
Goededag,

Voor de beeldvorming:
Op mijn Experiabox V10 zit mijn PC, een TP-link switch en een TP-link Archer AX12 (AX1500 WiFi router) aangesloten.
Op de switch zit een Ethernet naar Modbus omvormer aangesloten, deze kan ik via de PC benaderen.
Op de Wifi Router zit een identieke Ethernet naar Modbus omvormer, deze kan in niet benaderen.

De rede dat de Modbus omvormer op de WiFi router niet te benaderen is komt volgens mij omdat de WiFi router zelf IP-adressen uitdeelt (vanuit mijn PC zie ik alleen de WiFi router en niet wat daar weer aan vast hangt.

De WiFi router doet het overigens prima, de Modbus omvormer ook,

Ik wil graag dat de Modbus omvormer zijn IP-adres krijgt van de Experiabox en niet van de WiFi router.
Zodat ik hem vanuit mijn PC kan bereiken.

ChatGPT zegt dat ik de Wifi router in moet stellen al Access point en een vast IP adres moet toekenen aan de WAN poort.
Tevens wordt gezegd dat ik de kabel vanuit de Experiabox niet op de WAN poort maar op een LAN poort moet aansluiten.
Heb van alles geprobeerd maar het wil nog niet lukken.

Mijn vraag is:
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om mijn Modbus omvormer die bekabeld is aangesloten "zichtbaar" te krijgen vanaf mijn PC

Alvast bedank, Frank.

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47
Onder geavanceerde instellingen kun je het toestel in AP-modus zetten, dan hoef je verder niets in te stellen en zijn alle poorten beschikbaar als LAN.

• FrankVanL
Bedankt voor je snelle antwoord.

De instelling die je aangeeft kan ik niet vinden helaas.
Het enige wat ik vind is het vinkje "AP Isolation", die valt onder het menu Wireless.
Helaas heeft die niet het gewenste effect.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuwxmYIaKYJsN74uxUUqpBW0F5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZjgJqxRCLMfuXT0oQb2ySBB.jpg?f=fotoalbum_large

• FrankVanL
Wederom bedankt voor het antwoord.

Het is gelukt.
In de webinterface zag ik boven aan het scherm links van "log out" "change mode" staan.
Nadat ik daar op klikte opende er een nieuw venster waarin ik kon kiezen tussen Router mode en Access point mode.
Nadat ik voor Access point mode had gekozen werkte had zoals ik graag wilde.

Solarparc, je antwoord verteld precies wat er gedaan moet worden, heb er alleen volledig overheen gekeken, waarschijnlijk omdat het een soort grafisch plaatje is ipv een Checkbox met daarachter de naam Access point mode.

In ieder geval beide hartelijk bedankt voor de genomen moeite.

Frank.