PC stuk gegaan, onderdelen testen en verkopen?

Pagina: 1
Acties:

• Absolomx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:02
Hi,

Ik heb vorig jaar mijn PC opgestuurd met PostNL naar Boedapest vanwege een tijdelijke verhuizing. Helaas heeft deze het transport niet overleefd, de kast had behoorlijk wat schade, en de PC ging niet meer aan. Ik heb nog geprobeerd te kijken wat er wel en niet werkte, maar ik vermoed dat in ieder geval de voeding stuk is gegaan dus de PC eerst aan de kant gezet en een laptop gekocht in de tussentijd. De PC is later met de auto terug vervoerd naar Nederland.

Ik ben de PC nu uit elkaar aan het halen en ik zie dat de meeste componenten er eigenlijk onbeschadigd uit zien. Er zal waarschijnlijk wel wat stuk zijn, maar ik vermoed dat het grootste gedeelte van de componenten nog wel werken. Ik heb een lokale PC repair zaak gebeld of ze dit uit wilden zoeken, maar zij doen dit soort dingen niet.

Ik vind het zonde om de onderdelen in de kast te zetten, omdat ik er waarschijnlijk toch niks meer mee ga doen. Wat zouden jullie adviseren?

[ Voor 3% gewijzigd door Absolomx op 06-05-2026 15:00 ]

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:46
Vraag een kennis of iemand of je je onderdelen daar kan/mag testen, of doe een oproep op V&A van Tweakers? GPU, RAM en voeding moeten redelijk makkelijk te testen zijn, CPU en moederbord worden een lastiger verhaal, maar ook niet onmogelijk. Verkoop wat goed is of vervang het kapotte. Of verkoop het geheel als defect inderdaad. Meer advies zal er denk ik niet zijn - het is meer de vraag van hoeveel moeite wil je nog nemen.

En wel een slechte "PC Repair zaak" als die "zoiets niet doen", jemig, probeer een andere te vinden?
Wat doen ze dan wel..?

[ Voor 31% gewijzigd door grasmanek94 op 06-05-2026 15:46 ]