Hyundai KONA Premium Serenity White TT
Vraag
Alle reacties
Hoi EVBert,
Voor je Homewizzard accus heb ik helaas geen oplossing, maar hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb een 3.68ktl en zou deze graag willen regelen via de P1. Zijn daar al oplossingen voor, of kan dat met een Huawei alleen via een kwh-meter?
Voor je Homewizzard accus heb ik helaas geen oplossing, maar hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb een 3.68ktl en zou deze graag willen regelen via de P1. Zijn daar al oplossingen voor, of kan dat met een Huawei alleen via een kwh-meter?
Op het moment is het mij niet gelukt om aan de p1 meter te hangen
Oplossing is natuurlijk niet 0 stroom terugleveren maar 100W. Dan gaan batterijen laden, waardoor de teruglevering alsnog 0 is.
In praktijk lever je dan elke dag max 1 kWh terug... 100 kWh per jaar, waarvan misschien in totaal 2 kWh tijdens negatieve prijzen. (20u negatieve prijzen).
Oplossing is natuurlijk niet 0 stroom terugleveren maar 100W. Dan gaan batterijen laden, waardoor de teruglevering alsnog 0 is.
In praktijk lever je dan elke dag max 1 kWh terug... 100 kWh per jaar, waarvan misschien in totaal 2 kWh tijdens negatieve prijzen. (20u negatieve prijzen).
Ik heb de DTSU666-H 3-fase kWh meter die via een twisted pair kabel met de omvormer communiceert met het RS485 protocol. Met installateurstoegang op de FusionSolar app kun je dan instellen dat de omvormer alleen het vermogen levert dat nodig is. Helaas vragen de HomeWizard batterijen geen vermogen maar laden alleen bij een vermogensoverschot.Jan02 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:20:
Hoi EVBert,
Zie ook: https://degroenenerds.nl/artikel/je-huawei-micro-omvormers-slim-uitzetten-via-app-cloud-modbus-of-home-assistant/#comment-12157
[ Voor 16% gewijzigd door EVBert op 07-05-2026 21:27 ]
Via P1 dacht ik niet maar weet niet zeker.99ruud99 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 00:00:
Op het moment is het mij niet gelukt om aan de p1 meter te hangen
Via de FusionSolar app kun je instellen dat de omvormer alleen het gevraagde vermogen geeft of een vast maximaal vermogen. Niet een minimaal vermogen zover ik weet.
Ik heb de oplossing gevonden!
In de FusionSolar app kun je wel een minimum vermogen instellen dat continue wordt geleverd (Power limited grid connection). Ik heb hem nu op 500 Watt ingesteld, genoeg om het huis van stroom te voorzien en de Plugin batterijen op te laden. Zijn de batterijen vol dan gaat het overschot het net op. Wordt er meer vermogen gevraagd, bijvoorbeeld bij koken of elektrische auto laden dan gaat de omvormer automatisch meer vermogen leveren.
Er wordt dus wat teruggeleverd aan het net maar dat is nog te overzien.
In de FusionSolar app kun je wel een minimum vermogen instellen dat continue wordt geleverd (Power limited grid connection). Ik heb hem nu op 500 Watt ingesteld, genoeg om het huis van stroom te voorzien en de Plugin batterijen op te laden. Zijn de batterijen vol dan gaat het overschot het net op. Wordt er meer vermogen gevraagd, bijvoorbeeld bij koken of elektrische auto laden dan gaat de omvormer automatisch meer vermogen leveren.
Er wordt dus wat teruggeleverd aan het net maar dat is nog te overzien.
Ik ben niet zo van het overstappen, bovendien hoe lang is kun nog boetevrij terugleveren?
Bij dynamisch krijg je geen boete omdat je altijd werkelijke prijs hebt.
Dan is het dus gewoon negatief bedrag ontvangen (dus betalen), dus in plaats van boete heet het dan vergoeding.
Dan is het dus gewoon negatief bedrag ontvangen (dus betalen), dus in plaats van boete heet het dan vergoeding.
Pagina: 1