Philips 3610 initalisatie fout

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 22:52
Als ik mijn brandprogramma('s) start dan krijg ik de volgende melding:
De initialisatie van de easy cd-creator-engine is mislukt (kan de engine niet maken). Ik post dit onder HA omdat ik al meerdere programma's heb geinstalleerd en ze kwamen allemaal met zo'n zelfde soort melding...

Ik heb al drivers gezocht maar goede drivers zijn zeeeeer moeilijk te vinden. (Phillips heeft absoluut geen goede driver support).

Waar moet ik zoeken om die &^%%$* fout eruit te halen ??

Suggesties ??

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:02
welke windows versie gebruik je en welke andere programma's heb je nog meer geprobeerd?

.

• L0g0ff
Nero(s), adaptec(s), easy creators ( versie 3 tot 5 + alle mogelijke update`s en shit).
Win98se

Help me want ik ga strax kijken wat harder is... Mijn hoofd of de muur |:(

• L0g0ff
Niemand ???????????

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55

mno

Is dit 'ineens' zo gekomen, m.a.w. werkte het voorheen wel met dezelfde configuratie?

Welke foutmelding geeft Nero? Als het iets is in de trant van 'power calibration failure' dan zou het aan je media (je schijfjes) kunnen liggen en/of aan een vuile/kapotte lens.

Ik heb hetzelfde ooit gehad met mijn 3610 i.c.m. goedkope Lifetec CDR's. Als het inderdaad hieraan ligt: Probeer eens een ander merk CDR's of ga op zoek naar een handleiding om je lens schoon te maken (is via google zo gevonden, maar hou er rekening mee dat je brander helemaal moet openschroeven met de bijbehorende risico's).

Kijk ook eens via groups.google.com in de newsgroep nl.comp.cd-branden, daar komen dagelijks soortgelijke vragen over de 3610 langs.

Gewoon rösti

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 00:17

riffey#4

aka Beever#4

Heb je al eens in de search "3610" ingevuld?
Tientallen topics met defecte 3610's.
Welkom bij de club.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 13:08
Ik had hetzelfde probleem met MMore schijfjes. De eerste 5 kon ik goed branden (bijv audio geen probleem), maar de laatste 5 cdr's uit het pakket gaven de power calibration error met Nero.
Met een ander merk cd-r was het opgelost.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op donderdag 20 september 2001 22:42 schreef riffey#4 het volgende:
Welkom bij de club.
probeer eens een constructief antwoord te geven.
jij doelt natuurlijk op het feit dat de 3610 (en de 3600) een slechte serie is. is misschien zo. ik heb er een twee jaar lang zonder problemen veel gebruikt en de nieuwe eigenaar is er ook blij mee. ze bestaan dus ook zonder problemen.
de topic starter heeft hier misschien een heel ander probleem.

(sorry, topic starter, maar ik kan je verder niet helpen)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:39
1... een nog WERKENDE 3610?? die zijn schaars >:)

Mijne was (zoals velen met mij) na iets meer dan een jaartje naar de tering.

2. Easy CD Verneuker is natuurlijk niet echt HET proggie om een fikker te testen imho.

maar goed, je hebt nero enz ook al geprobeerd.

Ik zou ff de fikker in ANDERE pc hangen, kijke wat ie dan doet.
Persoonlijk denk ik niet dat je fikker verrot is, zo'n engine nogwattes is niet terug te leiden op je fikker.
Doet mij eerder denken aan gaar geheugen, of maybe bad sectors? (krijg je ook gekke windows foute van)

Hang in ander systeem, en je weet meer..

Edit: win98 ook al eens opnieuw erop geknald? of op z'n minst je aspi drivers? maybe zijn die gaar. (zoek ff op forceaspi, dan vind je wel)

• L0g0ff
Is dit 'ineens' zo gekomen, m.a.w. werkte het voorheen wel met dezelfde configuratie?
Welke foutmelding geeft Nero? Als het iets is in de trant van 'power calibration failure' dan zou het aan je media (je schijfjes) kunnen liggen en/of aan een vuile/kapotte lens.
Ik heb die brander net overgezet in een ander systeem...
Ik heb hetzelfde ooit gehad met mijn 3610 i.c.m. goedkope Lifetec CDR's. Als het inderdaad hieraan ligt: Probeer eens een ander merk CDR's of ga op zoek naar een handleiding om je lens schoon te maken (is via google zo gevonden, maar hou er rekening mee dat je brander helemaal moet openschroeven met de bijbehorende risico's).
Hehe als het mijn brander was geweest had ik het wel gedaan. Maar het is de brander van een vriendin voor mij dus dat doet ik liever niet :)
Kijk ook eens via groups.google.com in de newsgroep nl.comp.cd-branden, daar komen dagelijks soortgelijke vragen over de 3610 langs.
Sgoed ik zal er zeker even kijken
Welkom bij de club.
Ik heb bij de search alleen nog maar initialisatie ingevoerd. Ik ben erachtergekomen dat niet alleen branders last hebben van dit soort meldingen.
Ik had hetzelfde probleem met MMore schijfjes. De eerste 5 kon ik goed branden (bijv audio geen probleem), maar de laatste 5 cdr's uit het pakket gaven de power calibration error met Nero.
Met een ander merk cd-r was het opgelost.
Andere cd's... Niet een geprobeerd ik zal ff kijeken of het werkt. (maar ik denk niet dat de fout zit een de cd, want het is geen power calibration error).
(sorry, topic starter, maar ik kan je verder niet helpen)
Np :)
Ik zou ff de fikker in ANDERE pc hangen, kijke wat ie dan doet.
Persoonlijk denk ik niet dat je fikker verrot is, zo'n engine nogwattes is niet terug te leiden op je fikker.
Doet mij eerder denken aan gaar geheugen, of maybe bad sectors? (krijg je ook gekke windows foute van)
De brander komt uit een andere pc. Waar hij het wel goed deed. Die vriendin waarvan die brander is had mij gevraagt haar brander (ff:() over te zetten.. Waar ik nu al zo'n beetje 4/5 uurtjes over gedaan heb. En dat rot ding werkt nog niet :(.
Edit: win98 ook al eens opnieuw erop geknald? of op z'n minst je aspi drivers? maybe zijn die gaar. (zoek ff op forceaspi, dan vind je wel)
Forceaspi... Hier heb ik wat aan ik ga meteen ff kijken. Alleen windows er opnieuw opknallen doe ik liever niet. Ik denk dat d'r pa mij dan afmaakt :).

Als nog iemand suggesties heeft hoor ik ze graag :)
Tnx m8's

• L0g0ff
Ik las dit net:
Ik krijg opeens bij het opstarten van easy cd creator (4.02) de melding:

easy cd creator engine is mislukt: (kan de engine niet maken)

Het programma sluit dan weer.

Ik heb dit onder W2K ook wel eens gehad.
ff opnieuw installeren van ECDC en het werkt wel weer, maar toch...
Wat word hier bedoeld met ECDC ??

• L0g0ff
ok ik geef toe dat ik dom ben.....

[b]e[b/]asy cd creator

Verwijderd

Heb je de ASPI layers al geïnstalleerd?

Verwijderd

Kijk anders hier eens voor de laatste firmware en bekende problemen:

http://www.geocities.com/SiliconValley/Bay/6893/newbios.htm

P.S. In 3 seconden gevonden met Google! Kan jij ook....

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->O&IO

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:02
Probeer anders CDRwin eens:
http://www.goldenhawk.com/

.

Verwijderd

Ik heb al drivers gezocht maar goede drivers zijn zeeeeer moeilijk te vinden. (Phillips heeft absoluut geen goede driver support).
Je hebt geen drivers nodig voor die brander!... Alleen software om mee te branden.

Windows versie? Zorg dat je de laatste versie van ECDC hebt. (Kijk op www.roxio.com voor compatibility ECDC).
Brander goed gejumperd in overeenkomst met de aansluiting op de IDE-kabel?
Als het niet werkt echt C-schijf formateren, windows opnieuw installeren en eerst 1 brandprogramma installeren en testen.
Op donderdag 20 september 2001 22:04 schreef OhMyGod het volgende:
Als ik mijn brandprogramma('s) start dan krijg ik de volgende melding:
De initialisatie van de easy cd-creator-engine is mislukt (kan de engine niet maken).
Niks met de brander: software <-> besturingssysteem conflict
Ik post dit onder HA omdat ik al meerdere programma's heb geinstalleerd en ze kwamen allemaal met zo'n zelfde soort melding...
Tegelijk? Nooit doen met brandprogramma's!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
Op donderdag 20 september 2001 22:55 schreef DJSmiley het volgende:
1... een nog WERKENDE 3610?? die zijn schaars >:)
nou heb hier anders 2 liggen die het perfect doen, de eerste zit nu in vrouwtjes pc, want ik kocht een jaar geleden een plextor scsi, de 2e cdd heb ik van iemand vanhet forum gekregen, die wou een lite on geloof ik en vroeg of er iemand belang had bij een werkende 3610, nou ik dus beantwoord, en ja hoor keurig opgestuurd, die zit nu in de server en doet waarvoor die gemaakt is BACKUPS maken :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 10:39 schreef psygho het volgende:
nou heb hier anders 2 liggen die het perfect doen... :)
Ik mis mijn CDD3610 :( een fijne brander was dat. Ik denk dat ik hem uit de pc van mijn tante ga slopen en terug in de mijne ga bouwen Moet mijn plextor het maar ontgelden. (NOT) Heb em weleens moeten opendraaien en invetten maar dat heb je natuurlijk wel over voor een goede brander

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een werkende 3610? Ik heb 3 maand een 3600 gehad. Bleek dat ie na 50 mislukte cd's geen mode2 ondersteunde :(
* _JGC_ heeft nu een Yamaha 4X, maar zoekt nog een IDE CD-ROM. Dat wordt dus de Lite-on 161040 :)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op vrijdag 21 september 2001 23:04 schreef _JGC_ het volgende:
Een werkende 3610? Ik heb 3 maand een 3600 gehad. Bleek dat ie na 50 mislukte cd's geen mode2 ondersteunde :(
* _JGC_ heeft nu een Yamaha 4X, maar zoekt nog een IDE CD-ROM. Dat wordt dus de Lite-on 161040 :)
En het kostte 50 cd's om daar achter te komen .... |:(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1