Is dit 'ineens' zo gekomen, m.a.w. werkte het voorheen wel met dezelfde configuratie?
Welke foutmelding geeft Nero? Als het iets is in de trant van 'power calibration failure' dan zou het aan je media (je schijfjes) kunnen liggen en/of aan een vuile/kapotte lens.
Ik heb die brander net overgezet in een ander systeem...
Ik heb hetzelfde ooit gehad met mijn 3610 i.c.m. goedkope Lifetec CDR's. Als het inderdaad hieraan ligt: Probeer eens een ander merk CDR's of ga op zoek naar een handleiding om je lens schoon te maken (is via google zo gevonden, maar hou er rekening mee dat je brander helemaal moet openschroeven met de bijbehorende risico's).
Hehe als het mijn brander was geweest had ik het wel gedaan. Maar het is de brander van een vriendin voor mij dus dat doet ik liever niet

Kijk ook eens via groups.google.com in de newsgroep nl.comp.cd-branden, daar komen dagelijks soortgelijke vragen over de 3610 langs.
Sgoed ik zal er zeker even kijken
Heb je al eens in de search "3610" ingevuld?
Tientallen topics met defecte 3610's.
Welkom bij de club.
Ik heb bij de search alleen nog maar initialisatie ingevoerd. Ik ben erachtergekomen dat niet alleen branders last hebben van dit soort meldingen.
Ik had hetzelfde probleem met MMore schijfjes. De eerste 5 kon ik goed branden (bijv audio geen probleem), maar de laatste 5 cdr's uit het pakket gaven de power calibration error met Nero.
Met een ander merk cd-r was het opgelost.
Andere cd's... Niet een geprobeerd ik zal ff kijeken of het werkt. (maar ik denk niet dat de fout zit een de cd, want het is geen power calibration error).
(sorry, topic starter, maar ik kan je verder niet helpen)
Np

Ik zou ff de fikker in ANDERE pc hangen, kijke wat ie dan doet.
Persoonlijk denk ik niet dat je fikker verrot is, zo'n engine nogwattes is niet terug te leiden op je fikker.
Doet mij eerder denken aan gaar geheugen, of maybe bad sectors? (krijg je ook gekke windows foute van)
De brander komt uit een andere pc. Waar hij het wel goed deed. Die vriendin waarvan die brander is had mij gevraagt haar brander (ff:() over te zetten.. Waar ik nu al zo'n beetje 4/5 uurtjes over gedaan heb. En dat rot ding werkt nog niet

.
Edit: win98 ook al eens opnieuw erop geknald? of op z'n minst je aspi drivers? maybe zijn die gaar. (zoek ff op forceaspi, dan vind je wel)
Forceaspi... Hier heb ik wat aan ik ga meteen ff kijken. Alleen windows er opnieuw opknallen doe ik liever niet. Ik denk dat d'r pa mij dan afmaakt

.
Als nog iemand suggesties heeft hoor ik ze graag

Tnx m8's