Vraag

• tweakbrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 14:31
Wat zijn tegenwoordig goede vacature sites?

tweakers lijkt niet super veel .net werk te hebben in mijn regio, dus ik ben op zoek naar goede .net sites
of werkgevers waar ik de switch richting java kan maken (ik heb java ervaring vanuit mijn opleiding, android en thuis projectjes alleen niet professioneel voor fullstack/backend)

als je zoekt kom je al snel bij indeed/glassdoor waar enorm veel meuk tussen zit

alvast bedankt!

Alle reacties

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
@tweakbrand voor specifiek .NET kan ik je https://werkenmet.net/ aanraden. Dit platform is van een (ex)-recruiter @Mark Joosten en focust zich specifiek op de .NET markt en enkel vaste functies geloof ik. Hierdoor zit er weinig ruis of troep vacatures is.

HD4Life @ Full-HD

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06:02

Internet Janny

He does it for free

edit: nvm

[ Voor 86% gewijzigd door Internet Janny op 06-05-2026 08:47 ]

Zero compensation

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:23
Overheid is altijd op zoek naar Javanen en voor de rest zou ik LinkedIn gebruiken en daar zoeken / bericht in je netwerk plaatsen of zelfs managers/lead developers bij leuke bedrijven in je buurt een berichtje sturen.

Dat laatste is de koe bij de horens pakken en als jij dat als jong persoon zou durven dan sta je bij mij al 1-0 voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Furion2000 op 06-05-2026 09:34 ]

• tweakbrand
Davidshadow13 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:19:
@tweakbrand voor specifiek .NET kan ik je https://werkenmet.net/ aanraden. Dit platform is van een (ex)-recruiter @Mark Joosten en focust zich specifiek op de .NET markt en enkel vaste functies geloof ik. Hierdoor zit er weinig ruis of troep vacatures is.
bedankt ik ga daar eens rondkijken!

• tweakbrand
Furion2000 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 09:31:
Overheid is altijd op zoek naar Javanen en voor de rest zou ik LinkedIn gebruiken en daar zoeken / bericht in je netwerk plaatsen of zelfs managers/lead developers bij leuke bedrijven in je buurt een berichtje sturen.

Dat laatste is de koe bij de horens pakken en als jij dat als jong persoon zou durven dan sta je bij mij al 1-0 voor.
bedankt voor de tip, maar ik heb een aantal jaar geleden juist linkedin de deur uit gedaan (teveel reqruiter spam) dus dat is helaas geen optie.

ik zal eens bij de overheids instanties gaan neuzen. En zo jong zijn we niet meer, maar ik ben nooit vastgeroest in 1 taal en leer makkelijk. alleen krijg ik het gevoel dat dat wat moeilijker te verkopen is op dit moment?

• Furion2000
tweakbrand schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:27:
[...]

bedankt voor de tip, maar ik heb een aantal jaar geleden juist linkedin de deur uit gedaan (teveel reqruiter spam) dus dat is helaas geen optie.

ik zal eens bij de overheids instanties gaan neuzen. En zo jong zijn we niet meer, maar ik ben nooit vastgeroest in 1 taal en leer makkelijk. alleen krijg ik het gevoel dat dat wat moeilijker te verkopen is op dit moment?
LinkedIn valt wel mee moet ik zeggen, maar misschien ben ik niet zo populair :+ Ik negeer gewoon veel, maar meeste bedrijven zetten daar tegenwoordig wel de vacatures.

Het is slecht om te zeggen, maar als jij makkelijk leert en je denkt die vacature kan ik gewoon invullen met mijn skills dan zou ik je skills en ervaring gewoon wat opleuken. De CV's die ik tegenwoordig onder ogen krijg als externe bij de overheid zijn 100% opgeleukt en vaak ook zaken verzonnen. Het lullige is dat je gewoonweg afvalt als je Jira (noem maar iets achterlijks) niet op de CV hebt staan en het in de vacature tekst staat. Want ronde 1 is een HR miep of een script wat die skills domweg vergelijkt. Ik was er eerst best boos over dat mensen logen op de CV, maar het is niet de schuld van de sollicitant. Eerder van de domme HR processen. (en maar afvragen waarom de juiste mensen niet op gesprek komen :X )

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06-05 18:32
Furion2000 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:10:
[...]

LinkedIn valt wel mee moet ik zeggen, maar misschien ben ik niet zo populair :+ Ik negeer gewoon veel, maar meeste bedrijven zetten daar tegenwoordig wel de vacatures.

Het is slecht om te zeggen, maar als jij makkelijk leert en je denkt die vacature kan ik gewoon invullen met mijn skills dan zou ik je skills en ervaring gewoon wat opleuken. De CV's die ik tegenwoordig onder ogen krijg als externe bij de overheid zijn 100% opgeleukt en vaak ook zaken verzonnen. Het lullige is dat je gewoonweg afvalt als je Jira (noem maar iets achterlijks) niet op de CV hebt staan en het in de vacature tekst staat. Want ronde 1 is een HR miep of een script wat die skills domweg vergelijkt. Ik was er eerst best boos over dat mensen logen op de CV, maar het is niet de schuld van de sollicitant. Eerder van de domme HR processen. (en maar afvragen waarom de juiste mensen niet op gesprek komen :X )
HR miep? Komt best wel een beetje arrogant over. Kennelijk plaats je jezelf veel hoger dan de HR medewerker.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
R_Zwart schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:13:
[...]

HR miep? Komt best wel een beetje arrogant over. Kennelijk plaats je jezelf veel hoger dan de HR medewerker.
Misschien had @R_Zwart het netter kunnen verwoorden maar hij heeft wel gelijk. Het is niet voor niets dat alle detacherings en agency CVs 15 kantjes met elke term, tool, library bevatten die ik ooit heb gezien.

Wordt daar ooit naar gevraagd op een gesprek, nooit. Het is puur om door de 1e Crtl+F filtering te komen door een systeem of persoon dat de vakkennis mist op een CV op context te beoordelen.

HD4Life @ Full-HD

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik neem aan dat iedereen dat doet. Hr is een interne ondersteunende functie. Die verdienen het geld niet maar kosten het alleen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Furion2000
[...]

(Ik mag in een rant over f'ed up HR processen ook niks meer van de deugpolitie)

[ Voor 19% gewijzigd door Furion2000 op 07-05-2026 09:22 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:30
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/ zou alle overheidsfuncties moeten bevatten. 39 java functies, 151 .net. Salarisindicaties altijd bij 36 uren/week, 40 uur is tegenwoordig vaak mogelijk maar 32 ook ;)

NB: De filtering werkt niet zo geweldig, ik geloof niet dat een forensisch arts onder .net hoort te staan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DjoeC op 07-05-2026 17:17 ]

Pagina: 1