Vraag

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:13
Nadat ik al 20 jaar bij KPN/Hi zit heb ik besloten om over te gaan stappen na de recente verplichte malwarefilter en prijsverhoging van 1 euro per maand bij KPN. Ik wil gewoon een goedkoop abbonement wat werkt.

Een prijsvechter zoals Simyo/Lebara/Youfone/etc uitzoeken via een prijsvergelijker website lukt me wel, maar omdat dit mijn eerste keer overstappen is in 20 jaar was ik benieuwd of er nog tips of valkuilen zijn waar ik op moet letten.

Ik had de volgende vragen:
- Kan ik gewoon zonder problemen het goedkoopste abbonement pakken via een prijsvergelijkingswebsite zoals een Simyo/Lebara/Youfone/etc, of zijn er bepaalde valkuilen?
- Ik stap met mijn G/W/L en Internetprovider elk jaar over via prijsvergelijkingswebsites met kortingsacties. Kan ik dat met sim-only abbonementen en nummerbehoud ook straffeloos doen, of moet ik daarbij opletten?
- Zitten er prijstechnisch nog voordelen aan een 1 of 2 jarig abbonement? Voor G/W/L kies ik meestal 1 jarige contracten met welkomstkortingen, maar ik weet niet wat slim is in sim-only land.
- Een hoge databundel is niet nodig omdat ik mijn werk simkaart gebruik voor data, alleen wil ik wel de optie hebben om een databundel te verhogen mocht dit nodig zijn. Dit is bij geen enkele provider een probleem lijkt mij?
- Hanteren de meeste sim-only providers een dataplafond waar je maandelijks voor moet betalen?

Alle reacties

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn niet echt valkuilen en je kan inderdaad gewoon gemakkelijk overstappen met nummerbehoud. Qua prijzen en aanbiedingen kun je dat gemakkelijk zelf vergelijken, dus zoek degene die qua prijs en aanbod het beste bij je past, en stap over.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:41
KPN verlaagd de snelheid wanneer je door je bundel heen bent. Bij budget providers betaal je vaak standaard flinke extra kosten voor gebruik buiten je bundel.

Bij sommige providers krijg je een korting als je voor lange tijd een contract aangaat.

Ik weet niet wat voor telefoon je nu hebt, maar mogelijk heb je een e-sim in combinatie met een fysieke simkaart nodig of twee fysieke simkaarten en niet alle providers leveren fysieke simkaarten danwel digitale simkaarten.

Tenslotte nog een extra tip, mocht je ook op zoek zijn naar een nieuwe telefoon dan kan het lonen om een abbonement icm een telefoon te nemen omdat providers soms kortingen geven.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:04
Ik zou zelf voor een budget provider gaan en dan een extreme bundel pakken. Bijvoorbeeld via belsimpel op een maandag, kreeg de tip hier via tweakers:

2 jaar abbo van 5,50 per maand (10 gb, onbp bellen), en 150 euro cashback van belsimpel... 24 x 5,50 = 132 euro... Dus na 2 jaar netto 18 euro terug gekregen :) . Dit soort acties maakt het voor mij vrij simpel om te zeggen "goh, ik pak een grotere bundel dan ik nodig heb".