Hosting website - kan dit goedkoper?

Pagina: 1
Acties:

• BenderTheGreat
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:38
Hoi, eerste bericht na jaren lid te zijn van Tweakers.

Ik maak deel uit van een (zeer) beperkt groepje vrijwilligers die een organizatietje zonder enige officiële structuur in de lucht houden. Ik heb recent wat meer taken op mij genomen door het stoppen van een aantal anderen.

We hebben een webiste online staan en dat loopt via one.com. Ikzelf ken er jammer genoeg niets van. Ik heb dit ook niet opgezet. Ik weet gewoon dat hij bestaat.

Op de vorige rekening die ik bemachtigd heb stonden volgende kosten:

Productbeschrijving: Bedrag in EUR:

Hostingpakket: Explorer - 12 maanden EUR 143,88
Jaarlijks domeintarief (.be) EUR 24,99
Add-on: Back-up & Herstel - 12 maanden EUR 29,88
Add-on: Managed WP - 12 maanden - 12 maanden EUR 83,88

+21% btw EUR 59,35

Totaal factuurbedrag in EUR: 341,98

Edit: bovenstaande dus voor een jaar.

We hebben nog budget om dit te dekken maar daarna is het gedaan, gezien er nu veel minder leden zijn.

Kan dit goedkoper? Ik heb ooit via weebly eens een website 'gemaakt', zou dit een deel van een goedkoper alternatief kunnen zijn, bij welke host dan ook, om bv. achter onze URL te hangen? Ik bedenk maar iets.

Of zijn dit degelijke en gangbare prijzen en kan het niet goedkoper?

Indien er info mist, laat maar weten.

Tx voor een eventueel antwoord.

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:49
Facebook groepje

Nadeel dat elk lid Facebook account moet hebben.

Wel gratis en je kan het groepje besloten houden als optie

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:40
Wil je dat mensen van buiten je groep de website bezoeken?

Wat is het doel van de website?

• BenderTheGreat
Het is inderdaad de bedoeling dat iedereen in Vlaanderen/Nederland die googled op bepaalde aan het thema van de groep gerelateerde zoekwoorden ons kan vinden en bereiken via de website. Iedereen die interesse toont in het thema kan en mag naar een bijeenkomst komen.

Momenteel komen we bij zoekopdrachten wel boven als eerste link, wat handig is. Ik weet niet of dat via enkel een 'social media strategy' hetzelfde zal zijn.

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:42
Dit kan zeker goedkoper. Ik zit al ruim 25 jaar bij Strato. Daar heb je één domainnaam en 50 GB webspace met Wordpress voor €6 per maand.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Misschien handig om te weten Hostingpakket: Explorer heeft 100GB. Hebben jullie ook echt zoveel nodig? Dat heeft nogal invloed op de prijs.
Ikzelf ken er jammer genoeg niets van. Ik heb dit ook niet opgezet. Ik weet gewoon dat hij bestaat.
Okay, maar wat is de bedoeling voor de toekomst?

Dat je website gaat onderhouden, totaal iets nieuws neer gaat zetten?

[ Voor 92% gewijzigd door RobbyTown op 05-05-2026 19:10 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Github heeft gratis hosting. Kan je daarna nog een domeinnaam ergens registreren of het domein laten als er geen budget is.

https://gist.github.com/deanrather/6d63e9dcdf823957b171

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
BenderTheGreat schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 17:55:
Kan dit goedkoper? Ik heb ooit via weebly eens een website 'gemaakt', zou dit een deel van een goedkoper alternatief kunnen zijn, bij welke host dan ook, om bv. achter onze URL te hangen? Ik bedenk maar iets.
Samenvatting van wat al gezegd is, maar:

1) je betaalt nu voor behoorlijk veel opslag en de hoster is niet bepaald 1 van de goedkoopsten, overstappen loont sowieso.
2) Deze website is blijkbaar gebouwd op Wordpress, maar voor slechts een visitekaartje heb je dit niet nodig. Handmatig een statische website maken die op de allergoedkoopste hosting draait, kan nog steeds, eventueel met hulp van de vele (vaak gratis) tools die beschikbaar zijn.

Ik zou wel aanraden om een tool te gebruiken die niet gekoppeld is aan de dienst (zoals weebly was), zodat je niet vastzit aan een partij waarvan het verdienmodel onvermijdelijk bestaat uit het uitknijpen van.. het soort klant dat jij op dit moment bent.

Beide opties hebben in deze situaties wel een nadeel: iemand moet deze website hetzij migreren danwel namaken en dan ergens neerzetten. Daar moet jij dan wel zin in hebben, of je moet ergens toch een vrijwilliger vinden om het voor je te doen.

Maar eerst maar eens antwoord op de vraag: moet deze website meer doen dan een visitekaartje of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Solarsparc op 05-05-2026 19:35 ]

• BenderTheGreat
Het gaat om een soort van praat / zelfhulpgroep. Het is niet meer dan een paar tekstpagina's en een contactpagina met invulformulier dat leidt naar een mailbox die ook via one.com loopt. En twee bannerfoto's. Het is echt, echt very basic.

[ Voor 61% gewijzigd door BenderTheGreat op 06-05-2026 17:54 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

De website is basic dus zal zoveel opslag niet nodig hebben. Maar geen idee hoe groot je mailbox aan opslag neemt. Mocht dat rond de 1 tot 5 GB zijn hier wat aanbevelingen:

123-webhost.nl
Extreem goedkoop. Zelf wel de verhuizing regelen. Ik zie niet dat ze een verhuisservice hebben.

bHosted.nl
Iets duurder dan 123-webshost maar bhosted heeft wel een verhuisservice. Uiteraard het een ander aan gegevens aanleveren.

Toch een grote mailbox dus redelijk wat opslag ingebruik?
Intention.nl bij het goedkoopste pakket zit ook nog .be inbegrepen.

Alle 3 de partijen zijn telefonisch bereikbaar.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Lees goed de reviews van de partijen waar je naar kijkt, ik zou bijv. héél ver wegblijven van Versio en Strato.

Goedkoop maar degelijk: Site.nl, heeft een verhuisservice

Betaalbaar en heel goede host: Mijn.host, heeft ook een verhuisservice

• BenderTheGreat
Dank alvast voor de antwoorden iedereen.

Ook de mailbox is beperkt, we krijgen mss een paar vragen per week. En wat spam.

Ik had nog over deze gelezen:

Okay, maar wat is de bedoeling voor de toekomst?
Dat je website gaat onderhouden, totaal iets nieuws neer gaat zetten?

Op dit moment is dat niet de bedoeling, hij doet voorlopig wat hij moet doen. Enkel zou ik/iemand graag de adres en tijdstip info kunnen aanpassen, of een nieuw adres en tijdstip toevoegen als er bv. in een andere stad een samenkomst zou opstarten. That's is.

Ik zal de gesuggereerde hosts eens bekijken.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je makkelijker onderhoud wilt plegen aan de content van je website, dan zou ik zeker naar WordPress kijken. Je kan bij bepaalde hosting een Managed WordPress dienst afsluiten zodat WordPress aan de technische kant beheer kan worden, maar in feite is dit niet altijd nodig. Mocht je een iemand in je vriendenkring hebben die zich ook met websites bezig houdt, dan kan diegene dat ook wel doen, wat kosten kan besparen.

Verder is je website ook niet super belangrijk dat als deze voor een paar minuten tot een paar uur offline gaat vanwege een foutje in WordPress, dat je een flinke financiële schade oploopt. Dus in een Managed Abonnement zou ik persoonlijk gezien niet investeren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:39
Een tip: Pas op met het plaatsten van plaatjes, foto's videos waarop rechten rusten. Gebruik vooral eigen foto's/videos/plaatjes OF verzeker je ervan dat ze rechtenvrij zijn anders krijg je 100% een krankzinnige factuur......
Pagina: 1