Nieuwe tv, miniled of oled?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Urdnot Wrex
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:45
Ik zoek een?
65 inch tv.

Wat is je budget?
max 900 - 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een TV met Google TV/Android TV zodat ik apps als TiviMate kan draaien. Ook voor het gamen op een xbox gaat deze tv worden gebruikt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zag de volgende tv al voorbij komen: uitvoering: TCL 65C6K Zwart, alleen weet ik niet of dit goed bij mijn situatie past.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn woonkamer is vrij donker, is een Miniled dan de juiste optie, of is een oled dan beter? Alvast bedankt!

Alle reacties

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-05 12:20
65" onder de 1000 euro, dat gaat lastig worden. Dan zal je moeten hopen op een goede aanbieding. En nog shop je dan aan de absolute onderkant van de markt. Je budget beperkt je dus eigenlijk al tot een tv op basis van LCD techniek.

Over die app kan ik geen uitspraken doen.

• Urdnot Wrex
greentea schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:44:
65" onder de 1000 euro, dat gaat lastig worden. Dan zal je moeten hopen op een goede aanbieding. En nog shop je dan aan de absolute onderkant van de markt. Je budget beperkt je dus eigenlijk al tot een tv op basis van LCD techniek.

Over die app kan ik geen uitspraken doen.
Die tcl is toch ruim onder de 1000?

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-05 12:20
65" Oled* moet dat zijn.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 13:30

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De belangrijkste vraag die gesteld moet worden is hoe belangrijk beeldkwaliteit is. Voor 900-1000 euro kan je in 65" alleen maar een LCD krijgen en niet de LCD's met de beste beeldkwaliteit. Er zijn een hoop mensen tevreden met een dergelijke televisie, maar de OLED's en de goede LCD's zijn buiten bereik. Als beeldkwaliteit dus belangrijk is, dan moet of een kleiner model bekeken worden, of het budget moet omhoog.

• Urdnot Wrex
dmantione schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:33:
De belangrijkste vraag die gesteld moet worden is hoe belangrijk beeldkwaliteit is. Voor 900-1000 euro kan je in 65" alleen maar een LCD krijgen en niet de LCD's met de beste beeldkwaliteit. Er zijn een hoop mensen tevreden met een dergelijke televisie, maar de OLED's en de goede LCD's zijn buiten bereik. Als beeldkwaliteit dus belangrijk is, dan moet of een kleiner model bekeken worden, of het budget moet omhoog.
Wat vind je dan van die TCL tv's? Die komen goed uit de test bij tweakers. Is dat iets?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 13:30

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou, ik lees toch behoorlijk wat op- en aanmerkingen in de recensie van de C6K. Het is bovendien een uitlopend model, kun je de televisie nog wel kopen?

Maar in het algemeen, bij de Chinezen krijg je meer televisie voor je geld. Je krijgt dus een televisie met miniled en FALD en dat kan je niet bij iedere televisie zeggen in dit prijsbereik. Je zult zelf moeten beoordelen of dat opweegt tegen de minpunten.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:33
De C6K is momenteel overpriced.

TCL TV's bieden, bij een goede deal, veel bang for the buck. Het zijn niet de meest accurate TV's op het gebied van kleurweergave, PQ- curve en (schaduw)details. Daar betaal je dan ook naar.

Voor 1099 kun je momenteel de C8 serie kopen van TCL. Dan krijg je 1680 dimming zones met een 23 bit aansturing, wanneer je waarde hecht aan beeldkwaliteit/ contrast is de meerprijs het imo zeker waard.

Als je GoogleTV wil + een beetje beeldkwaliteit met bijbehorend budget blijft er niet veel over en kom je automatisch uit bij TCL.

Lunnenburg is een betrouwbare winkel, je kan eventueel nog met Smits contact opnemen of ze mee gaan met de prijs.
Pagina: 1