Op zoek naar een roeitrainer voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een roeitrainer om thuis te gebruiken.
Voornaamste reden is omdat ik een kantoorbaan heb, met de auto naar werk ga, en gewoon veel te weinig beweeg. Dat is ook steeds meer te merken op de weegschaal...
Een aantal jaar geleden ging ik wel regelmatig naar de sportschool in m'n eentje, en toen ook vaak cardio gedaan met 30 minuten roeien, 30 minuten fietsen, en 30 minuten crosstrainer. Maar dan 1 tot 2x per week. Alleen vanwege covid gestopt en nooit meer opgepakt.

Ik ben van plan elke avond 30-60 minuten te roeien, terwijl ik een podcast of muziek luister, of een tv serie of docu ga kijken.

Ik heb al een beetje gezocht op Internet en ik kom tegen dat Concept2 de meest voor de hand liggende keuze is.
Die is echter duurder dan wat ik er voor uit wil geven, mijn budget is max €500,-
Concept2 heeft ook alleen roeitrainers met luchtweerstand voor zover ik kan zien, ik ben op zoek naar een stille roeitrainer, dus magnetische weerstand.
Ik zie daarbij echter zoveel merken voorbij komen, geen idee wat goed is of wat niet.

Ik zit te denken om de VirtuFit ROW200i Roeimachine aan te schaffen, prijs is €350.
heeft iemand ervaringen met die ding?
Is dit een betrouwbaar merk?

Of zijn er betere apparaten in deze prijsklasse?

• ssvav30
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 24-06 12:34
Als je echt van plan bent om elke avond 30 tot 60 minuten te trainen, dan ga je het apparaat behoorlijk intensief gebruiken. VirtuFit ROW200i is leuk voor erbij, maar bij zo'n hoge frequentie slijten budgetmodellen sneller en mis je soms de stabiliteit van de sportschool. Als Concept2 boven budget is, zou ik binnen je budget van €500 ook zeker even op Marktplaats kijken naar een jonge tweedehands Focus Fitness of een instapmodel van Senz Sports. Mocht je trouwens merken dat een goede roeitrainer binnen dit budget lastig blijft qua geluid of comfort, dan kun je eventueel ook kijken naar andere cardio-opties die je vroeger deed. Goede Crosstrainers kopen voor thuis is soms net wat makkelijker binnen een budget van €500 als je geruisloos series wilt kijken tijdens het trainen.

[ Voor 29% gewijzigd door ssvav30 op 24-06-2026 12:01 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 15:30

polthemol

Moderator General Chat
ik zou in ieder geval opteren voor ene met waterweerstand. Zelf jarenlang plezier gehad van een Tunturi Fitrow 70.

Concept gebruik ik vaker in de sportschool, maar die ventilator maakt een baggerherrie, vooral als je nog wenst iets te kijken van een serie. Magnetisch geeft (naar mijn smaak) qua roeigevoel een vervelend gevoel, water blijft het meest natuurlijke aanvoelen (en zonder koptelefoontjes in kun je met je ogen dicht nog inbeelden dat je over een prachtig meer aan het zoeven bent in je roeibootje)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:19
Ik heb vorig jaar een VirtuFit aqua 100i gekocht. Gebruik hem 2 x in de week en geen spijt gehad. Bij Fitnessaparaat in de aanbieding gekocht. Was een showroom model.

Enigste nadeel was daarvan dat hij gemonteerd en al geleverd werd. De bezorger sleurde hem samen met mij zo de trap op zonder problemen. d:)b

Enigste nadeel is dat de klittenband nu begint te rafelen maar daar kan ik wel wat nieuws voor kopen.