Insta360 X5 vs. GoPro MAX2 vs. DJI Osmo 360 -…

Pagina: 1
Acties:

• HansRemmerswaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:46
Artikel: review: Insta360 X5 vs. GoPro MAX2 vs. DJI Osmo 360 - 360-gradencamera's met ...
Auteur: @Eric van Ballegoie

Bij de Insta360 X5 staat als enige minpunt "Topzware behuizing" en in de tabel met specs staat dat deze 5 gram en 17 gram zwaarder is dan de andere twee. Is "Topzware behuizing" dan niet een beetje een overkill?

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Bosch EasyControl CT200 thermostaat | Home Assistant | BBQKees | PV 6 kWp ONO | Tesla MY LR AWD 2021 FSD

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik vermoed dat je het woord 'topzwaar' anders interpreteert. Het gaat over de verdeling van het gewicht binnen de camera, niet over het absolute gewicht. Bij de Insta360 ligt het zwaartepunt vlak bij de top en dat benoemt Eric als nadeel ten opzichte van de andere twee, waar die gewichtsverdeling prettiger is.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14
@Eric van Ballegoie Het verbaast me dat 8 bits kleuren versus 10 bits niet als nadeel voor de Insta360 gezien wordt.
Je ziet bij de hijskraan duidelijke banding in het kleurverloop van de achtergrond. Daar zijn de 2 camera's met 10 bit kleurverwerking duidelijk in het voordeel.

Daarnaast had ik graag gelezen hoe makkelijk of moeilijk de beelden naar standaard video bewerkingssoftware te exporteren zijn, voor de verschillende camera's.

iRacing Profiel

• HansRemmerswaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:46
Marger schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:47:
Ik vermoed dat je het woord 'topzwaar' anders interpreteert. Het gaat over de verdeling van het gewicht binnen de camera, niet over het absolute gewicht. Bij de Insta360 ligt het zwaartepunt vlak bij de top en dat benoemt Eric als nadeel ten opzichte van de andere twee, waar die gewichtsverdeling prettiger is.
Qua gewicht ontlopen ze elkaar niet veel, maar omdat de Insta360 wat langer is, voelt deze wat topzwaar aan in vergelijking met de andere twee.
Ja ik associeer topzwaar met "heel erg zwaar" maar topzwaar betekent letterlijk zwaar aan de bovenkant. Weer wat geleerd :)

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Bosch EasyControl CT200 thermostaat | Home Assistant | BBQKees | PV 6 kWp ONO | Tesla MY LR AWD 2021 FSD