computer deels kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Beste Tweakers,

Toen ik mijn computer wou upgraden (met nieuwe onderdelen) is sowieso mijn harde schijf kapot gegaan (de wel bekende geur kwam uit mijn kast weg). Nou is mijn vraag of dat aan de voeding gelegen kan hebben? Ik zou namelijk eerst een 300W voeding krijgen, maar aangezien die niet meer aanwezig was heb ik een 250W gekregen (de verkoper zei dat mijn oude 235W onvoldoende was). Tijdens het starten van mijn comp waren de volgende hardware onderdelen aangesloten: AMD Athlon 1400 (met koeler), 2 harde schijven, 1 cd-rom, 1 cdw, 1 floppy, 512 mb geheugen en dit alles op MSI mobo (zonder RAID). De test lampjes blijven allen rood op het mobo, wat iets met de proccesor betekent, en heb toen een nieuwe proc geprobeert (ook hier bleven de lampjes rood). Toen ik de tweede proc probeerde is mijn harde schijf kaduuk gegaan.

Enige suggesties wat ik het beste kan gaan doen?

M.v.g,

Edwin

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:30

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

1 ding voor ik naar bed ga... denk je eerlijk zelf dat 15watt iets uit maakt?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Met zo'n systeem zou ik wel een 300W voeding gebruiken.

Verwijderd

hoe weet je dat ie stuk is?
meer info please! :)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

foute geyr wil niet altijd r.i.p. betekenen voor je hardware heb ik ook ooit gehad dat ik foute geur rook maar alles werkt 100%

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Muah een goede 250 watt voeding (enermax, Aopen etc) is beter dan een Target of een ander el cheapo merk 300 watt voeding. Dus opzich zou ie ut moeten trekken.

• E.Greidanus
M'n harde schijfje doet echt niets meer (heb hem in mijn oude comp geprobeert op allerlei manieren en m'n andere harde schijf deed het met die instellingen). Het is een A-open Low Noise 250W voeding.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
alle D-LED`s gaan ook: :( :( :( :( branden als er iets fout is met de voedings spanning.... laast nog meegemaakt toen ik zo`n bagger voeding van NoRRoD heb laten opfikken... (foutje bij het aansluiten van de diskdrive) ben er toen ook achter gekomen dat die NoRRoD voedingen niet tegen kortsluiten beveiligt zijn... >:)

• E.Greidanus
Ben van plan om morgen terug te gaan naar de winkel waar ik em gekocht heb. Hoorde vandaag van iemand dat 250W vrij weinig is voor Athlon T-bird 1400, 2 harde schijven, floppy, video-kaart, 512mb geheugen, 1 cd-rom & 1 cdw! Hij zei dat ik m'n moederbord voltage/amperage moest vergelijken met de mijn a-open lownoise voeding, maar ik kan deze info niet vinden. Denken jullie dat het hier aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Edwin
Pagina: 1