Zyxel NR5307 retail gekocht, Odido unit ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fanta_Tech
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-05 22:33
Hoi iedereen,

Laatst hebben we een Zyxel NR5307 5G router gekocht, het doel is een stabiele en redelijke snelle (iig meer dan 100 a 150mbps hoop ik en zou moeten lukken) op de camping. Is vooral fijn in de avond als we een fijne verbinding hebben.

Mifi kastjes zijn dikke klojo, of rete duur. Dus kwam mn pa op deze router uit (hij heeft er niet zoveel verstand van en is nogal eigenwijs, dus ik laat m maar ff :+ )

In ieder geval, het zou om een nieuwe retail unit moeten gaan, Echt van Zyxel en Zyxel branded.

Wat we kregen was een Odido klik en klaar pakket. Er zat een sim kaartje bij die niet werkt, en de router die Odido branded is met Odido firmware, en Wifi 6 ipv 7 en diverse aansluitingen missend. Ook stond de SSID anders ingesteld, oftewel gebruikt.

De webshop is al gemaild, maar toch ff een post hier eruit gooien.

Sowieso is mn vraag, zou Odido die meuk aan webshops etc verkopen die het dan weer aan de consument verkopen > zou misschien kunnen, maar waarom is ie dan niet gereset en zit er een sim kaartje bij?

Of is het iemand die z'n klik en klaar abo gecanceld heeft en het vervolgens doorverkocht heeft aan iemand/ een bedrijf ipv het naar Odido te sturen? Dit is obviously niet handig...??

Stel het is niet meer van Odido en die webshop zegt van hou maar en je krijgt je geld terug (anders hoop ik een Zyxel unit te krijgen) is er dan een manier Zyxels retail firmware er alsnog op te krijgen, dan zou ik A aan een bestandje moeten komen (kan ik niet zomaar vinden online, of ik zoek niet goed genoeg) en B een manier moeten hebben om m te flashen (Laat die firmware maar weer lekker dichtgetimmerd zijn :-(

Thoughts?

Alle reacties

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 20:29
Als je die router mag houden, dan zou ik er een willekeurige datasim in drukken. Kans dat het gewoon werkt, desnoods odido Prepaid

• Fanta_Tech
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-05 22:33
Ramon 73 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:00:
Als je die router mag houden, dan zou ik er een willekeurige datasim in drukken. Kans dat het gewoon werkt, desnoods odido Prepaid
Mijn kpn sim werkt erin, dus is niet gelocked. Volgens KPN is mijn bundel (2x8gb, combivoordeel) max 300mbps, ik heb net 1x 350mbps gehaald op zolder, dus daar zal geen limiet of een hogere op zitten?

Ik wil het liefst de zyxel fw omdat daar wat functies in zitten die me aanspreken, die odido's fw niet heeft

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Fanta_Tech schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:50:
Sowieso is mn vraag, zou Odido die meuk aan webshops etc verkopen die het dan weer aan de consument verkopen > zou misschien kunnen, maar waarom is ie dan niet gereset en zit er een sim kaartje bij?

Of is het iemand die z'n klik en klaar abo gecanceld heeft en het vervolgens doorverkocht heeft aan iemand/ een bedrijf ipv het naar Odido te sturen? Dit is obviously niet handig...??
Ik denk dat het allemaal niet zo spannend is en dat er *ergens* in het logistieke proces een verwisseling is ontstaan, waardoor de leverancier van de webshop per ongeluk de Odido variant heeft geleverd.

Of dat een telecomwebshop en de webshop waar jij gekocht hebt gebruik maken van dezelfde logistieke partner die de verkeerde doos van de plank heeft gepakt.

Spel en typfouten voorbehouden

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-05 10:08
je hebt een product gekregen wat je niet zou moeten kunnen kopen. Odido branded (dus logo bovenop, firmware aangepast) is alleen in bruikleen. VSK (de leveringspartner) verkoopt niets.