Vraag

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
Nu met de voorgenomen stop op de verzwaring van aansluitingen leek het mij goed alvast een aanvraag te doen voor een 3 fase aansluiting. Nu heb ik al wat topic doorgenomen maar elke meterkast is toch weer anders. Ook wilde ik zoveel mogelijk gebruiken van KAM-rails. Hiervoor zou het makkelijker zijn om de hoofdschakelaar van boven te voeden, Dat is wat ik lees niet perse gebruikelijk maar het mag wel. Zouden jullie eens naar de huidige staat van de groepenkast willen kijken en of mijn voorgestelde oplossing zo klopt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5llwRpMtnaLktXfdrYW0ZSNA0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0MIQTdLizzd0y9wZJtezGv9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyTsJLhQoVJ7PDHbLM2_tNVtcCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRTkLTnNLPdiSpM80Xl7yaoX.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via JHdD op 04-05-2026 20:12)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
De standaard (officiële) ombouwsets van ABB & Eaton zijn te kort om de HS van boven te voeden.
@JHdD met geluk heb/krijg je een monteur die nieuwe bedrading voor alles wil maken maar ga er maar niet vanuit, oftewel vanaf de HS de aardlekschakelaars van boven voeden of bedrading achterlangs en alleen kamrail op de aardlekschakelaars, en in dit geval dan eigenlijk alleen voor de nul interessant, de fases moet je toch per stuk voeden.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Alle reacties

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

paQ

zou op zich moeten kunnen. Ze moeten toch kabeltjes adertjes maken.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 04-05-2026 13:39 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • Beste antwoord

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
De standaard (officiële) ombouwsets van ABB & Eaton zijn te kort om de HS van boven te voeden.
@JHdD met geluk heb/krijg je een monteur die nieuwe bedrading voor alles wil maken maar ga er maar niet vanuit, oftewel vanaf de HS de aardlekschakelaars van boven voeden of bedrading achterlangs en alleen kamrail op de aardlekschakelaars, en in dit geval dan eigenlijk alleen voor de nul interessant, de fases moet je toch per stuk voeden.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
Dank voor de tip! Dan gaan we dat laatste doen.