Automerken met easy/ comfort instap modus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jodie01
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05 13:03
Ik rijd al jaren (via lease) in een Kia Niro executive line. Ik heb in de gewone bezine Niro gereden, daarna de hybrid en nu de E-niro. De belangrijke reden om specifiek te kiezen voor een Kia Niro executive line is het feit dat de bestuurderstoel achteruit gaat als je de deur opendoet (mits de moter uitstaat) wat het instappen makkelijker maakt. Dit in verband met chronische rugproblemen.

Na jaren van leasen ben ik mij nu aan het oriënteren voor een eigen auto. Ik zoek specifiek naar automerken / uitvoeringen waar de easy instap modus of comfort instap modus standaard is. Echter het is niet zo iets generieks als "trekhaak" waardoor het aanvinken op een auto zoek site geen oplossing biedt.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen welke merken / uitvoeringen de optie hebben waardoor ik gerichter kan zoeken naar een mooie occasions.

Alle reacties

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 14:45
Ik rij een BYD Seal u-dmi, die heeft het iig, volgens mij de rest van de modellen ook.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mercedes S-klasse, of de GLS als je ook een hoge instap wilt.

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Tesla heeft dit (volgens mij alle modellen)

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:57
Geen direct antwoord op je vraag maar misschien wel een denkrichting die je mogelijkheden vergroten.

Veel nieuwe of luxere auto’s met elektrisch verstelbare stoelen koppelen de zitpositie aan de sleutel. De auto zet dan de stoel automatisch in de juiste stand bij het openen van de auto. Als je de sleutel instelt op een zitpositie waarbij de stoel ver naar achteren gaat heb je hetzelfde effect. Ik denk dat als je zoekt naar auto’s met elektrisch verstelbare stoelen met memoryfunctie je altijd goed zit.

[ Voor 3% gewijzigd door OosterF op 04-05-2026 12:39 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:18

weebl

YARR!

Mijn Renault Grand Scenic uit 2018 met elektrische stoelen heeft dit. Nieuwere modellen met elektrische stoelen zullen het ook wel hebben.

Dit lijkt me iets wat je prima even kan vragen met een belletje naar de dealer.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik had laatste het facelift model hyuandai Tucson als leenauto die had het ook.

• Jodie01
OosterF schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:36:
Geen direct antwoord op je vraag maar misschien wel een denkrichting die je mogelijkheden vergroten.

Veel nieuwe of luxere auto’s met elektrisch verstelbare stoelen koppelen de zitpositie aan de sleutel. De auto zet dan de stoel automatisch in de juiste stand bij het openen van de auto. Als je de sleutel instelt op een zitpositie waarbij de stoel ver naar achteren gaat heb je hetzelfde effect. Ik denk dat als je zoekt naar auto’s met elektrisch verstelbare stoelen met memoryfunctie je altijd goed zit.
dank je wel voor het meedenken, het prettige van de easy modus vind ik dat de stoel nadat je bent ingestapt en de deur dicht doet naar de rij houding/ afstand toegaat. Dus dan heb je geen handeling meer nodig en als ik de door jouw gegeven optie lees zou ik na het instappen de stoel nog in de juiste positie moeten plaatsen. En ja ik snap dat met meerdere memory plekken dat een kleinigheid zou moeten zijn

• Jodie01
weebl schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:38:
Mijn Renault Grand Scenic uit 2018 met elektrische stoelen heeft dit. Nieuwere modellen met elektrische stoelen zullen het ook wel hebben.

Dit lijkt me iets wat je prima even kan vragen met een belletje naar de dealer.
Dank je wel voor de optie van de Renault. Het bellen naar meerdere dealers (want niet elke dealer verkoopt alles) wil ik eigenlijk voorkomen omdat die meteen in de verkoop modus schieten terwijl ik nog in de orienteer fase ben

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:03
Skoda Enyaq & Elroq hebben dit ook.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04
Mijn Hyundai i30 had dit 8 jaar geleden. BMW heeft het ook.

Ik denk dat bijna elk merk het wel kan hebben op grotere modellen en luxere uitvoeringen.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Vrijwel iedere moderne auto met elektrische stoelen heeft dit wel. Vink dat aan bij je zoektocht en ga proefrijden :)

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarom niet opnieuw een Niro Executive?
Of bv de Sportage?

http://www.avfoto.nl

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Jodie01 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:46:
[...]

dank je wel voor het meedenken, het prettige van de easy modus vind ik dat de stoel nadat je bent ingestapt en de deur dicht doet naar de rij houding/ afstand toegaat. Dus dan heb je geen handeling meer nodig en als ik de door jouw gegeven optie lees zou ik na het instappen de stoel nog in de juiste positie moeten plaatsen. En ja ik snap dat met meerdere memory plekken dat een kleinigheid zou moeten zijn
Tesla heeft het. Zodra je de auto in park zet gaat de stoel naar easy entry stand. De instellingen daarvan kan je zelf kiezen. Stap je in en raak je het rempedaal aan, dan gaat de stoel weer in de normale rij positie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 15:34
Kia EV6 (facelift) heeft het (iig vanaf de Plus uitvoering)

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
Alfa Romeo Giulia & Stelvio hebben dit ook, volgens mij op alle versies (vanaf de 2020 facelift is het ook uit te zetten).

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Stiggy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:47:
Alfa Romeo Giulia & Stelvio hebben dit ook, volgens mij op alle versies (vanaf de 2020 facelift is het ook uit te zetten).
Leuke maar prijzige optie :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 14:07
upje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:51:
Skoda Enyaq & Elroq hebben dit ook.
Maar dan moet je wel rekening mee houden dat je electrisch verstelbare stoelen hebt, en die zijn niet standaard (in ieder geval niet bij de Enyaq).

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• DylanRR
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 04-05 16:01
Ford Kuga (iig het nieuwste model) met de elektrische stoelen heeft het ook

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:44
rmathijssen schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:07:
[...]

Maar dan moet je wel rekening mee houden dat je electrisch verstelbare stoelen hebt, en die zijn niet standaard (in ieder geval niet bij de Enyaq).
Ik vermoed sterk dat TS vooral bedoelt dat het niet een 'after market' optie betreft ;)

@Jodie01 Zoek naar auto's met elektrisch verstelbare stoelen, dan kom je al een heel eind... de meeste jonge auto's die elektrisch verstelbare stoelen hebben kunnen dit wel, op zijn minst gepersonaliseerde instellingen... dan stel je bijvoorbeeld standje 1 als uit/instap modus in en standje 2 als rijmodus... dan is het alleen nog maar de kwestie van een knopje drukken... zo doet iemand die ik ken het iig... niet vanwege rugklachten, maar hij is ehh "verticaal gehandicapt" >:)

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 04-05-2026 14:37 ]

Pagina: 1