Advies gevraagd: MSI MPG B550 GAMING PLUS met Ryzen 7 2700X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MK10
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 03-05 22:03
Beste Tweakers community,
Mijn huidige MSI B450M PRO-VDH PLUS is helaas overleden. Ik ben nu aan het kijken naar de **MSI MPG B550 GAMING PLUS** als vervanger.
Ik weet dat de B550 chipset officieel de Ryzen 2000-serie niet ondersteunt, maar ik lees online wisselende verhalen dat het vaak wel gewoon werkt (onofficieel). Ik zou graag voor dit B550 bord gaan omdat ik van plan ben om binnenkort mijn CPU te upgraden naar een **Ryzen 7 5700X**, en dan ben ik met dit bord meteen klaar voor de toekomst.
**Mijn vragen:**
1. Heeft iemand ervaring met de 2700X op dit specifieke MSI B550 bord? Start dit op zodat ik in ieder geval vooruit kan tot mijn CPU-upgrade?
2. Is dit een goede match met de rest van mijn hardware (zie hieronder)?
**Mijn setup:**
* **Huidige CPU:** AMD Ryzen 7 2700X (toekomstige upgrade: Ryzen 7 5700X)
* **GPU:** NVIDIA RTX 4060
* **RAM:** Totaal 48GB (2x 16GB Kingston fury beast DDR4 + 2x 8GB Kingston DDR4)
* **Opslag:** Samsung 970 EVO 500GB NVMe SSD + Samsung 870 EVO 2TB SATA SSD
* ** Power supply:** CORSAIR RM850X
Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je cpu wordt gewoon herkend op dit moederbord en functioneert prima, kan zijn dat je geheugen combi niet meer lekker draait.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Klunssmurf schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:12:
Je cpu wordt gewoon herkend op dit moederbord en functioneert prima, kan zijn dat je geheugen combi niet meer lekker draait.
Ehh MSI vind officieel van niet https://www.msi.com/Mothe...0-GAMING-PLUS/support#cpu
Kan er zo snel ook geen info van vinden dat Ryzen 2000 werkt op dit mobo.

Als je vies bent van knutselen, zou ik gelijk de cpu mee upgraden of voor een B450 bord gaan (de meeste kunnen ook ryzen 5000 aan).
Enige punt dan wordt welk BIOS versie komt dat B450 bord, als ze met een versie komt waar je 2000 serie CPU unsupported is geraakt, ben je nog niks opgeschoten.