Komende dinsdag komt er bij mijn ouders een paar dagen een dementerend familielid logeren. De beste man is in de war en kan 's nachts de wc niet altijd vinden. Ik wil een zo simpel en goedkoop mogelijke setup bedenken om mijn ouders te alarmeren als de man uit bed stapt, zonder dat daarbij het hele huis wakker wordt. Wie heeft een goed idee? Er is nog geen enkel smart device in hun huis aanwezig, en ik was niet van plan om een nieuwe HA setup te installeren - ik heb niet veel tijd om het werkend te krijgen.
Ik heb wat zitten zoeken en vind niet zo snel een setup waarbij een bewegingsensor een alarm op een telefoon kan triggeren, dus ben benieuwd of jullie een combinatie van sensor en app kennen die dit kan.
Het alternatief wat ik voor ogen heb is wat gebeund maar doeltreffend: een Ikea MYGGSPRAY bewegingsensor met Ikea hub en smart plug, met daaraan een ouderwetse radio of andere herriemaker die aangaat zodra beweging gedetecteerd wordt.
Benieuwd of jullie betere ideeen hebben!
Ik heb wat zitten zoeken en vind niet zo snel een setup waarbij een bewegingsensor een alarm op een telefoon kan triggeren, dus ben benieuwd of jullie een combinatie van sensor en app kennen die dit kan.
Het alternatief wat ik voor ogen heb is wat gebeund maar doeltreffend: een Ikea MYGGSPRAY bewegingsensor met Ikea hub en smart plug, met daaraan een ouderwetse radio of andere herriemaker die aangaat zodra beweging gedetecteerd wordt.
Benieuwd of jullie betere ideeen hebben!