Vraag

• VinoudDouglas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 11:42
Mijn vraag
Helaas heeft gisteren mij SONY KD-55AG9 het begeven. Het beeld ging ineens zwart, vervolgens het SONY logo in beeld met groene strepen.. Sindiens blijft de TV herstarten of knippert de LED vooring 8x rood. Volgens het internet waarschijnlijk een issue met het mainboard.

Als het vervangen van de mainboard een paar honderd euro kost en goed zelf te vervangen, vind ik dat het nog wel waard. Het beeld was namelijk top. Iemand ervaring met zo'n probleem of het vervangen van de mainboard?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony KD - 55AG9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hard reset, meerdere keren
Factory reset, meerdere keren

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@VinoudDouglas Mogelijk per ongeluk gegaan, maar het is niet de bedoeling om twee keer hetzelfde topic op het forum te posten. Ik heb daarom je andere topic verwijderd, zodat alle mogelijke hulp zich in 1 topic concentreert.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Herstarten kan wijzen op een probleem met de voeding. Ik zou beginnen de voeding te inspecteren, bijvoorbeeld met een multimeter beginnen te meten of de voeding wel voortdurend stabiele spanning levert. Kijk op de voeding naar visuele hints, bijvoorbeeld elco's die er niet goed uitzien.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

VinoudDouglas schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:59:
Mijn vraag
Helaas heeft gisteren mij SONY KD-55AG9 het begeven. Het beeld ging ineens zwart, vervolgens het SONY logo in beeld met groene strepen.. Sindiens blijft de TV herstarten of knippert de LED vooring 8x rood. Volgens het internet waarschijnlijk een issue met het mainboard.

Als het vervangen van de mainboard een paar honderd euro kost en goed zelf te vervangen, vind ik dat het nog wel waard. Het beeld was namelijk top. Iemand ervaring met zo'n probleem of het vervangen van de mainboard?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony KD - 55AG9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hard reset, meerdere keren
Factory reset, meerdere keren
Als de prijzen zoals ik die op https://www.tvparts.co.uk/TV-parts-for-SONY-Kd-55ag9 een beetje correct zijn, dan kan het zeker zinvol zijn om het moederbord en direct voeding mee te pakken. Ik noem bewust beide onderdelen, aangezien jouw tv inmiddels 7 jaar oud is. :)

Edit: ik lees vaak dat er problemen zijn met de emmc-chip op deze boards. Check goed wat je koopt als vervanging, want refurbished boards lijken geen Netflix te hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2026 20:08 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• VinoudDouglas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 11:42
Michael Knight schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:01:
[...]

Als de prijzen zoals ik die op https://www.tvparts.co.uk/TV-parts-for-SONY-Kd-55ag9 een beetje correct zijn, dan kan het zeker zinvol zijn om het moederbord en direct voeding mee te pakken. Ik noem bewust beide onderdelen, aangezien jouw tv inmiddels 7 jaar oud is. :)

Edit: ik lees vaak dat er problemen zijn met de emmc-chip op deze boards. Check goed wat je koopt als vervanging, want refurbished boards lijken geen Netflix te hebben. :)
Kijk, deze site was ik nog niet tegengekomen! Helaas is er geen moederbord beschikbaar.

Zal eerst even de televisie opmaken om exact te kijken welk typenummer moederbord het is. Geen Netflix is geen issue, hier staat altijd een Apple TV aangesloten.

Is het voldoende of moet er nog een update o.i.d. gedraaid worden?