• kenny.willems
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 12:46
Beste,
Nu heb ik al een mooi mesh netwerkje aangelegd via een Deco dat werkte natuurlijk in een keer,
maar heb een nieuwe provider en kreeg een Fritz box als router en 2 wifi repeaters, dus dacht mooi hang er een in de schuur,
Maar was ik ook probeer, krijg de repeater niet aan de gang.
na een hoop gedoe krijg ik hem uit eindelijk te zien op de laptop maar niet in de router en krijg ook geen verbinding,

Ik snap er niks meer van en moet zeggen de interface is ook een groot zooitje eigenlijk.
wie weet raad?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Is de afstand niet gewoon te groot? Als je 'm eerst eens wat dichter bij de Fritzbox probeert, kun je 'm dan wel toevoegen?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Waarom zou je met een repeater willen werken. Repeaters zijn een behoorlijk sub-optimale oplossing en als je in de schuur ontvangst hebt, waarom zou je er dan een repeater ophangen. Repeaters zijn alleen 'nuttig' als je bijvoorbeeld je router en AP op de begane grond hebt staan, je op de eerste verdieping ontvangst hebt maar op de tweede verdieping niet (ik noem maar ff wat). De Repeater kan dan het signaal van de eerste verdieping 'verlengen' naar de tweede met alle vertragingen van dien (halvering snelheid aangezien de meeste maar 1 radio hebben voor zenden en ontvangen en hogere pingtijden).

In jouw specifieke geval zou een repeater nuttig kunnen zijn als je voorin de tuin nog net ontvangst hebt maar achterin niet. Je hangt de repeater dan ergens halverwege waar de repeater nog goede ontvangst heeft en dan het signaal 'verlengt'.

[ Voor 20% gewijzigd door Korvaag op 03-05-2026 13:02 ]

UNOX: The worst operating system

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:41
@kenny.willems

Het gaat ook vrij eenvoudig, als je de repeater voor het instellen in de buurt van de FRITZ!Box plaats.
Werk deze stappen af en de repeater is in een paar seconden met de FRITZ!Box verbonden.

https://fritz.com/nl-nl/a...et-de-FRITZ-Box-verbinden

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH