Daikin wp aansluiten op SolarEdge Load Controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Ik heb al wat jaren 2 x een 1 fase SolarEdge omvormer. Aanvankelijk had ik 14 zonnepanelen, later zijn er 10 bijgekomen. Begin juli worden de omvormers vervangen door 1 x een 3 fase SolarEdge omvormer, komen er 4 thuisbatterijen met backupfunctie en wordt er een 3 fase laadpaal met MID meter, alles van SolarEdge, geplaatst en aangesloten en wordt uiteraard de meterkast volledig aangepast naar 3 fase en de nieuwe spullen.
Afgelopen week stuitte ik op dit youtube filmpje: https://youtu.be/T43Pgj01Nfg?is=t_2KZbyY_XkR_Nz7
Aangezien ik ook een full electric Daikin warmtepomp heb, type EHVX-E6V 4kW 180L+2KW, lijkt het me interessant om die ook aan te sluiten op een SolarEdge Load Controller.
Een kabeltje naar de Smart Grid connector, pin 9 en 10, heb ik al aangesloten zodat het andere eind van de kabel, nu nog voorzien van een kroonsteentje, op de Load Controller kan worden aangesloten. Volgens het filmpje dan nog in de instellingen de waarde 1 bij D-01 naar 3 aanpassen.
Warm watertank laat ik nu volgens schema rond het middaguur opwarmen. In juni krijg ik ook een dynamisch energiecontract.
Ik ben benieuwd of dit dan volstaat of dat er in de Daikin nog meer ingeregeld moet worden.