Alfen Eve Single Pro-line laadpaal perikelen/vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MasterVisa
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
In 2021 is bij mij een Alfen laadpaal geinstalleerd, evenals een SolarEdge omvormer (ivm zonnepanelen). De Laadpaal is destijds door Eezev geinstalleerd, maar die zijn failliet. Ik heb GEEN wachtwoorden of masterkeys gekregen. De Alfen heeft een SIM kaart voor communicatie met back-office, in dit geval E-flux.

In de meterkast zie ik een UTP kabel uit de grond komen met daaraan een 4-poort UTP splitter. Vanuit de splitter gaat er
- één UTP kabel naar de meterkast
- één punt is bezet door een P1 meter/dongle die praat met de HomeWizzard app
- een punt is bezet met een zwarte UTP kabel die in de grond verdwijnt
- 1 UTP poort is nog vrij

Ik zie GEEN UTP die naar mijn Router gaat. Ik vermoed dat de zwarte UTP die de grond ingaat naar de Alfen laadpaal gaat.
Vraag 1: is mijn aanname correct dat ik dus de vrije UTP kan gebruiken om een UTP naar m'n router te trekken zodat de Alfen dan dus op mijn netwerk zit en ik eventueel de ACE software kan gebruiken?

Ik ga binnenkort met pensioen; de laadpaal laat de Lease maatschappij gewoon hangen. Mijn laad druppel (Shell re-charge) wordt natuurlijk wel opgeheven dus ik overweeg een ANWB laadpas te nemen met abo.
Ik wil daarom zo'n ANWB laadpas laten babbelen met de Alfen om laad sessies te starten/stoppen.

Vraag 2: hoe kan ik ervoor (laten) zorgen dat de Shell druppel wordt ontkoppeld en de ANWB pas wordt gekoppeld? Zoals aangegeven heb ik GEEN user credentials van de Alfen paal en ik heb ook GEEN masterkeys gekregen bij de installatie.
Ik vermoed dat de gekoppelde backoffice (E-flux) wel de Shell druppel kan ontkoppelen, maar hoe koppel ik die van ANWB zonder user credentials. Na pensioen heb ik uiteraard geen behoefte aan een backoffice.

Heeft de back office (E-flux) nu dan die user credentials en Master Keys?

Vraag 3: Ik lees dat veel mensen gedoe hebben met de Alfen paal i.c.m. de ACE software. Ik zie dat Alfen een upgrade-module (printplaat etc.) heeft om van GPRS/SIM hardware te migreren naar een Wifi module, zodat m'n Alfen voortaan via WiFi te benaderen is. (https://knowledge.alfen.c...nd+WiFi+Upgrade+Kit+NG910 )
Heeft iemand ervaring met het installeren van zo'n module? Wat zijn de kosten en belangrijker wie kan zo'n upgrade uitvoeren? (ik woon omgeving Utrecht) Heeft iemand suggesties welk bedrijf dat doet?
Zijn de ervaringen met de WiFi communicatie met een Alfen Pro-line met de MyEve app beter dan met de ACE software over UTP?

Ik zou zelf nooit prutsen met een laadpaal want ik heb onvoldoende kennis van zaken, maar ik hoop stilletjes dat er misschien een installateur is op dit forum die dit (tegen betaling) uiteraard kan uitvoeren, of goede ervaringen heeft met een bedrijf omgeving Utrecht dit mij kan helpen.