Mediaspeler gezocht ter vervanging tv-apps

Pagina: 1
Acties:

• beach_a
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:08
Beste Tweakers.
Ik heb geen ervaring in de wereld van media-spelers. Tot een tijdje geleden kon ik nog uitzending gemist kijken via de tv en had ik ook Pluto TV via een raspberry en een aantal legale vrije streamers met leuke animaties uit vroegere tijden, Tom&Jerry, Bugs Bunny. Het aanbod is echter steeds minder geworden (lees: verdwenen :'( )
Nu zijn mijn beide TV's nog in prima staat, helder beeld. Echter de 'smart' is niet zo smart meer, de diverse diensten zijn uitgefaseerd voor mijn model TV.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Xiaomi TV box S (3rd gen).

Maar ik wil weten of deze box nog even 'mee kan'. In de tijd vd raspberry pi's liep ik tegen een heel goed aanbod aan (dacht ik) van een 2e generatie om (na koop) er achter te komen dat nr3 er een maand later zou komen. De 2e gen was eigenlijk meteen outdated. Ok ik had geen onderzoek gedaan maar ik voelde me toch enigszins belazerd.

Wat ik zoek:

- Iets waarmee ik kan Youtuben.
- Uitzending gemist
- Internet browsing
- Andere legale vrije streaming diensten
- vrije Sideloading mogelijkheden.

Netflix, Disney en al dat soort aanbieders hebben miet mijn interesse.

De vraag is dus of de Xiaomi voldoet en niet op korte termijn ineens outdated is zoals mijn TV's.

Dank.

[ Voor 78% gewijzigd door beach_a op 01-05-2026 19:02 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@beach_a Voor aankoopadvies hebben we Beeld en geluid koopadvies waar dit soort vragen beter tot hun recht komen. Ik heb je bericht derhalve verplaatst.