LG 48G56LS of Panasonic 48Z900BE6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:07

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik zoek een?
OLED TV van 48" ter vervanging van een stervende Panasonic Plasma 42"

Wat is je budget? Mijn budget is maximaal 1300,-

De TV is bedoeld voor streaming kijken, normaal TV kijken en Blu-Rays kijken. Het apparaat wordt aangesloten op een NAD-versterker (5.1)

Ik overweeg de LG 48 G56LS of de Panasonic 48 Z90BE6. De eerste kost 1199,- (Audiomix), de Pana kost 1249 (Smits)

Welke vragen heb je hier nog over? Beiden komen heel goed uit de diverse tests, waarbij de LG wat minder scoort op geluid (wat geen rpobleem is vanwege de aansluiting op de NAD) terwijl FireTV op de Pana nogal negatief wordt beoordeeld. Anderzijds heb ik geen moeite met PrimeVideo, daar kijk ik graag naar. Er speelt ook een beetje sentiment mee: mijm huidige Plasma is, imho, onovertroffen wat beeld betreft; ik heb een beetje een zwak gekregen voor Panasonic.
De vraag: is de Panasonic het prijsverschil van 50,- waard ?

Beste antwoord (via garathane op 03-05-2026 01:07)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:14
Beide genoemde TV's bieden een goede beeldkwaliteit, waarbij de LG iets meer HDR impact biedt en de Panasonic een betere bouwkwaliteit en componentkeuze.

Betreft het smart gedeelte kun je dit altijd nog extern oplossen mocht FireTV of WebOS tegenvallen.

Je geeft aan dat je een zwak hebt gekregen voor Panasonic. Merkbeleving kan een valide aankoopargument zijn. Ik zou dan eerder af gaan op je gevoel en voor de Panasonic kiezen, dan is de kans op FOMO mijns inziens kleiner.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:14
Beide genoemde TV's bieden een goede beeldkwaliteit, waarbij de LG iets meer HDR impact biedt en de Panasonic een betere bouwkwaliteit en componentkeuze.

Betreft het smart gedeelte kun je dit altijd nog extern oplossen mocht FireTV of WebOS tegenvallen.

Je geeft aan dat je een zwak hebt gekregen voor Panasonic. Merkbeleving kan een valide aankoopargument zijn. Ik zou dan eerder af gaan op je gevoel en voor de Panasonic kiezen, dan is de kans op FOMO mijns inziens kleiner.