• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:03
Goede avond,

normaal gebruik ik in mijn Lumix DC FZ 82 kaartjes van samsung,kingston ...deze keer kocht ik op Aliexpress ( Ohhh ) 3 kaartjes gelabeld als extreme pro 64gb calss10 . Kregen goede reviews op de site

Als ik deze plaats in de Lumix DCFZ 82 wordt deze niet herkend,ik kan deze dan ook niet formateren in de camera ...krijg de melding plaats sd kaart opnieuw . Dit met alle 3 de kaarten.

Als ik de sd kaart plaats in de laptop dan word deze wel herkend en bij eigenschappen zie ik ...sdxc fat 32 gebruikt 256kb vrij 58,5 GB .

Ik heb dan de kaart in de camera geplaatst na formateren in ex fat en nadien in ntfc en dit haalde niets uit ...de camera herkent de kaart niet en telkens de melding plaats sd kaart opnieuw.
wat kan ik nog doen ?

groeten,

franรงois

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

franssie

Save the albatross

weggooien?
Blijkbaar herkent je camera nepkaarten beter dan je computer.
Heb je al eens geprobeerd om er ook daadwerkelijk bestanden op te zetten?
En normaliter formatteer ik SD kaarten in de camera, niet op de computer.
edit dat had je dus al geprobeerd. Klacht indienen niet conform specs.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 30-04-2026 20:59 ]

Iยดd rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| ๐ŸŽธ Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Retourneren, geld terug en opnieuw uitgeven aan niet-Chinese zooi :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 08:08
Leesvoer voor je: https://www.xda-developer...fake-sd-cards-usb-drives/

Retour sturen, geld terug regelen, maar eerst even testen via de in dit artikel genoemde opties ;)

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:03
hallo Franssie

als de sd kaart in de computer zit ...kan ik er foto's en fimpjes opzetten , en ze ook bekijken .zonder problemen .de filmpjes zijn ook normaal en zonder haperingen

grt

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals al eerder gezegd, retourneren. Je wilt je foto's en video's sowieso niet toevertrouwen aan een onbetrouwbare kaart.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

๐“…“ ๐“‚‹ ๐“…“ ๐“‚‹ ๐“…“ ๐“‚‹

Vervalsen van de omvang van opslag gebeurt al heel lang. Die 64 GB is misschien maar 16GB of nog minder in werkelijkheid. Dan gaat het formatteren mis.

Test altijd je storage voordat je het in gebruik neemt. Ik gebruik daarvoor een tool die daadwerkelijk data wegschrijft en terugleest: h2testw.

Die test duurt misschien lang, maar volschrijven en teruglezen het is de beste manier om te zien of het foutloos werkt.
Pagina: 1