Toon posts:

PC loopt vast met zware netwerk verkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem

Zodra ik zware netwerk verkeer veroorzaak loopt me pc (client) totaal vast (files copyeren van server naar client, maar interneten, mailen en mp3 van af de server gaat alles goed, dus alleen bij zware netwerk belasting
Heb al de netwerkkaart vevangen.

Client: Asus a7v266, amd 1400, 2x256md ddr, fasttrack tx2 raid, 2x40gb ibm ata 100/7200, asus 8200 video, soundblaster live, lite on dvd en brander op onboard ide, nic 3c905c-tx (me oude nic was een 3c905b-tx) , windows xp (het zelfde probleem onder 2000,

Server: nic 3c905c-tx, windows 2000 pro

3com dual speed swith.

Iemand een iedee waaraan dit kan liggen, denk toch een hardware probleem, maar weet alleen niet waar aan

Verwijderd

Als je veel met de HD an het werk bent, dus lokaal gaat het dan wel goed ???
Misschien is je HD lekker aan het werk en wordt die misschien te warm, ik heb het zelf ook namelijk gehad, vooral met een SCSI-schijf, cooler erop en geen last meer van.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik flink lokaal bezig bent gaat alles wel goed
en chrasht me machine niet nee
temp is god full load 42 graden

Verwijderd

Controleer even of de SCSI controller en de NIC dezelfde IRQ gebruiken en zet ze dan apart.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ide raid controller, ok windows ziet hem als een scsi controller en irq's instellen gaat tegenwordig niet meer in windows he (2000, xp) of je moet tijdens installatie acpi en die troep uit zetten

edit
maar de nic en de ide raid zitten niet op het zelfde irq

Verwijderd

de temp van je CPU is wel OK, maar hoe zit het met je HD temperatuur....
je zegt al als je weinig doet je minder klachten hebt...

Verwijderd

Topicstarter
De temp van me hd zijn ook wel goed, weet niet wat voor temp ze precies zijn maar ze zitten acheter twee 80x80x30 case fans en foelen koud aan,
Me machine loopt alleen vast als ik me netwerk zwaar belast en niet als ik lokaal veel data copyeer
verder nog iemand

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem; bij mij ligt het aan m'n hubje (zo'n goedkope sitecom) die een beetje gaar is. Geeft enorm veel 'bad packets' aan (die er niet zijn), en bij full load krijgt m'n server het op z'n heupen en looptie vast. Als ik het hubje koel gaat het een stuk beter... En ja, ik ga binnenkort een switch kopen *D

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een 3com switch, en geen fouten te zien op de hub
tot een week geleden heeft alles goed gewerkt, niets veranderd, heeel vreemd

Verwijderd

Tja...

Dan moet je bepaalde dingen gaan onderzoeken waar het aan ligt.
- gebruik voor een test eventueel een crosscable, kijken wat er dan gebeurd.
- Test je netwerk met bijv. sandra sisoft of andere tools
( zorg er wel voor dat ze alleen testen en geen andere zaken belasten (eigenlijk alleen je HD's)
- overclocken van systemen met SCSI....kan voor veel problemen zorgen, de meeste SCSI-kaarten (ook netwerk- en grafische kaarten) gaan/kunnen fouten vertonen. Zelf heb ik een systeem met een adaptec en die vindt het overclocken bepaald niet fijn... (vooral de Mhz van je PCI-bus)
Stel je BIOS van de PC's dus zo standaard mogelijk in... kijk dan of het probleem zich nog voordoet.

Dit is toch wel het laatste wat ik kan verzinnen....
Hoop dat het lukt.....
Pagina: 1