Krachtige stille laptop, geschikt voor buitengebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Wat ga je met je laptop doen?
Softwareontwikkeling. Visual Studio, VS Code, Docker.

Wat is je budget?
Richtprijs 2000 -2500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet veel, maar ik wil er wel buiten mee kunnen werken. Dus hoge helderheid en mat scherm. Hoeft niet rugged te zijn. Accu zou mooi zijn als hij een uur of 3 mee gaat, langer zit ik meestal niet zonder stroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet zoveel uit, maar geen Apple. Overige wensen:
  • >= 16"
  • >= 800cd/m2
  • >= 32GB RAM
  • <= 2,5kg
  • Stil
  • Querty toetsenbord
In de pricewatch met diverse filters gespeeld, maar ik kom er niet uit. Er is altijd wel iets op aan te merken. Snel genoeg zijn ze allemaal denk ik wel. Het moeilijkste vind ik het scherm en geluidsproductie. Dit zijn dingen die niet zo makkelijk uit de specificaties zijn op te maken. Gaminglaptops zouden onder hoge load meer geluid maken. Maar hoeveel last heb ik daarvan als ik vaker met lage load werk? Zijn ze dan wel stil? En wat betreft de zichtbaarheid buiten: SDR, HDR, mat, glanzend, antireflectiecoating. En er is volgens mij ook niet een winkel die diverse van die laptops in huis heeft die ik even buiten naast elkaar mag zetten. Er zijn ook maar weinig reviews te vinden over onderstaande exacte modellen. Varianten hebben vaak weer een minder scherm.

Hebben jullie nog ideën?

Zelf heb ik gevonden:

uitvoering: HP Omen Transcend 16-u0390nd
+ Goed scherm voor buiten
- Ouder model
- Niet zo stil

uitvoering: Samsung Galaxy Book6 Pro NP960XJG-KG4NL
+ Draagbaar
+ Stil
+ Op papier hoge helderheid
- OLED scherm, glans?
- Max helderheid alleen piekhelderheid bij HDR content

uitvoering: Lenovo Yoga Pro 9 16IAH10 (83L0007DMH)
+ Krachtig!
+ Helder scherm
- Glanzend scherm
- Duur

uitvoering: HP EliteBook 8 G1i 16" (AD3T7ET)
+ Goedkoper
+ Mat scherm
+ Op papier helder scherm, maar in de praktijk? Lees ergens dat het privacyscreen weer de helft van de helderheid wegneemt.
- Lagere resolutie scherm, zou dit erg zijn?

Alle reacties

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Ik neig nu naar de Lenovo. Zou een matte screen protector helpen zonder teveel helderheid te verliezen? Zit er dan nog verschil in merken screen protector?

Zoiets: https://www.amazon.nl/-/en/BROTECT-Anti-reflective-Protective-Anti-Glare-Protector/dp/B0FH7BHL2V/

[ Voor 41% gewijzigd door -Paul- op 02-05-2026 14:01 ]