Usb sticks onbruikbaar gemaakt door pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:40
Heb een bestand van de pc van mijn moeder op willen slaan op een werkende usb stick, om dit bestand bij mij thuis op de pc te kunnen zetten.
Op de pc van moeder is geen e-mail account aanwezig.
De bij mij werkende usb stick werd door de pc van mijn moeder niet herkend, thuis gekomen werkte deze usb stick niet meer.

Vandaag nogmaals hetzelfde een nagelnieuwe usb stick, nieuw uit de verpakking, Intenso 8gb, bij mij thuis een foto en een document erop gezet, werkt prima, bij mijn moeder werd deze stick niet herkend, werd heet.

Thuis nogmaals in mijn pc, stick werd niet herkend.

Het is een Medion pc met een AMD processor uit het Windows 7 tijdperk, met al jaren probleemloos Linux Mint erop, die de sticks verknald.

Mijn thuis pc is eveneens Linux Mint, met AMD Ryzen 3

Alle reacties

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 20:15

haagsepracht

One Man, Half Machine.

fdisk -l al geprobeerd om te checken of ie word herkend? Een keer proberen zonder de stick en daarna een keer met stick erin.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:04
Heb je ook een andere poort geprobeerd? De poorten voorop zouden verkeerd aangesloten kunnen zijn op het moederbord, maar daarop lijkt mij minder kans bij de poorten op het io-shield.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Lost je USB stick probleem niet op, maar aangenomen dat beide pc's internetverbinding hebben dan zijn er natuurlijk zat manieren om bestanden over te zetten.

Vraag is namelijk als dit een eenmalige actie is hoeveel tijd en energie je in dit probleem wil steken.

• Linux gebruiker
hcQd schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:35:
Heb je ook een andere poort geprobeerd? De poorten voorop zouden verkeerd aangesloten kunnen zijn op het moederbord, maar daarop lijkt mij minder kans bij de poorten op het io-shield.
Alle poorten geprobeerd, zonder resultaat, zijn de poorten op de achterzijde van het moederbord.

• Linux gebruiker
KnoxNL schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:37:
Lost je USB stick probleem niet op, maar aangenomen dat beide pc's internetverbinding hebben dan zijn er natuurlijk zat manieren om bestanden over te zetten.

Vraag is namelijk als dit een eenmalige actie is hoeveel tijd en energie je in dit probleem wil steken.
Is een eenmalige actie, je bedoelt een e-mail account aanmaken, andere manieren zou ik niet weten.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:04
Je zou iets als KDE Connect kunnen gebruiken om het bestand op je telefoon te zetten.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:55
Een USB stick hoort niet heet te worden.
Er is iets defect aan de USB poorten op je moeders pc, die zou ik dus niet meer gebruiken.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Doe je moeder een plezier en geef haar wat nieuwers. Ik heb vorig jaar de ouwe versleten Optiplex van mijn moeder ook vervangen voor een moderne mini PC. Hoeft niet mega veel te kosten maar kan voor zulke mensen ook weer 10j mee zonder al te veel gezeik.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:31
Linux gebruiker schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:00:
[...]

Is een eenmalige actie, je bedoelt een e-mail account aanmaken, andere manieren zou ik niet weten.
Inloggen in je webmail op je moeder's PC en dan naar jezelf sturen. WeTransfer, een online drive zoals Google, dropbox of Onedrive, via een FTP programma op de server van je hosting service zetten.... 8)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:53
Renault schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:01:
Een USB stick hoort niet heet te worden.
Er is iets defect aan de USB poorten op je moeders pc, die zou ik dus niet meer gebruiken.
Dat dus!
Maar er zit toch wel andere apparatuur op aangesloten neem ik aan?

Bestanden overzetten kan je ook doen naar je telefoon via een app en/of web browser.
LocalSend: Bestanden delen met apparaten in de buurt
https://pairdrop.net/

[ Voor 11% gewijzigd door The_Doman op 30-04-2026 22:16 ]

• Linux gebruiker
The_Doman schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:14:
[...]

Dat dus!
Maar er zit toch wel andere apparatuur op aangesloten neem ik aan?

Bestanden overzetten kan je ook doen naar je telefoon via een app en/of web browser.
LocalSend: Bestanden delen met apparaten in de buurt
https://pairdrop.net/
De o0ntvanger/zender van de muis zit ook aan de achterzijde en wordt niet heet.

• Linux gebruiker
nelizmastr schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:46:
Doe je moeder een plezier en geef haar wat nieuwers. Ik heb vorig jaar de ouwe versleten Optiplex van mijn moeder ook vervangen voor een moderne mini PC. Hoeft niet mega veel te kosten maar kan voor zulke mensen ook weer 10j mee zonder al te veel gezeik.
Dat is de bedoeling, heb helaas geen tijd om wat anders te gaan zoeken, voor haar.
Pagina: 1