WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Heroes of might and magic: Olden era

Pagina: 1
Acties:

• melvinius
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-05 09:12
Afgelopen jaar heb ik op steam maar weer eens de oude HOMM spellen herspeeld. Vandaag kreeg ik een mail van steam dat de opvolger 'Olden era' in early access is. De ontwikkeling duurt nog een jaar las ik, maar ik heb hem meteen gekocht. Nu nog tijd vinden om hem te spelen...

Zijn er andere oldtimers die vanuit nostalgie hier al heel lang op zaten te wachten? Hebben jullie hem al uitgeprobeerd? Ben benieuwd!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 14:47
Ik heb hem van het weekend al gespeeld.

klein stukje Campain mode maar vooral online met vrienden en bots.
Was echt heel erg leuk om het weer te spelen.

Vroeger heel er veel gespeeld en ik vind de ervaring net als vroeger.
Wel vind ik zelf dat er nog wat meer balans in sommige facties moet komen.
Ook is de ai bot zelfs op easy redelijk pittig naar mijn mening

Vind het zeker een aanrader.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb een uurtje of 7 in de Demo, toen die uitkwam direct geïnstalleerd, die kun je (tot nu toe) onbeperkt spelen, met wat beperkingen natuurlijk. Ik wacht eerst de ontwikkeling wel af en dan zal de EA versie ook wel komen.

In de Demo op standaard vond ik de balans een beetje afwezig; bij de mobs of de kaart is 't of; let them run, of een erg pittig gevecht, weinig daar tussen in. Daarnaast hadden de upgrades in je Town wel wat langer mogen duren, ik had al snel m'n starter Town geupgrade. Nu is 't natuurlijk jaren geleden dat ik HoMM 2 (en 3) gespeeld heb, maar in mijn herinnering (waar veel 'beter was' natuurlijk) was dit wat lastiger in die versies.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 13:17
Heb zelf een paar potjes demo gespeeld en gisteren de EA gekocht. Als groot homm3 fan vind ik dat ze de serie prima hebben voortgezet! De aanvullingen met oa spell ranks, focus, law points, en 3 extra keuzes per advanced/expert skill maakt dat (tot nu toe) heroes/builds veel gevarieerder gespeeld kunnen worden. Maar ik vraag me af na hoe veel tijd er per hero een "optimale build" wordt gevonden die veel keuzes insignificant maken. De overworld map vind ik ook nog wat rommelig op het moment, veel items/objects die moeilijk te zien zijn. Met Alt kan je danwel highlighten, het zou fijn zijn als het niet nodig is. dat gezegd hebbende vind ik het een goede aanvulling op de homm reeks!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:58
Ik zit nu in de derde missie ofzo (waar je kan kiezen tussen humans of forest helpen), maar ik heb echt geen idee hoe ik moet winnen. Na een paar weken komt er een vijandelijke hero met meer troepen dan ik ooit kan verzamelen en vergelijkbare of betere stats.

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:38
Ziet er mooi uit, zag deze al op stream voor de publieke early access. Beetje zoals Heroes 3, maar dan misschien net minder maar wel als 'moderne' game (geen statische town achtergrond, soundtrack). En genoeg variatie met de verschillende versies van units en upgrades en hero armor set upgrades. Schijnt wel dat de facties niet erg gebalanceerd zijn.
Pagina: 1