Wharfdale speakers voor bij vintage audioset

Pagina: 1
Acties:

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:40
Hoi Forumleden,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en nu vind ik het tijd worden om zelf iets te plaatsen en meteen ook een vraag te stellen.
Ik heb sinds kort een Philips FA880 versterker en Philips CD624 speler. Ik heb deze van mijn beste vriend gekregen die helaas vorige week is overleden. Wij luisterden vroeger veel naar vinyl en CD's op zijn apparatuur en hij wilde deze Philips apparatuur aan mij nalaten. Er zit dus veel emotionele waarde aan.
Naar mijn idee is dit dus echt vintage apparatuur (ik weet überhaupt niet wat de definitie van vintage is vwb apparatuur)
Op MP heb ik een setje Wharfdale 504 speakers gekocht. Mede ook ingegeven omdat mijn vader vroeger altijd Wharfdale speakers had en ik deze speakers een mooi geluid vond hebben.
Ik heb een "niet vintage" Audio Technica AT-LP120XBT platenspeler erbij gekocht. Dus 75% van mijn set is vintage volgens mij ;-)

Ik wil graag een ander setje boxen kopen...het liefst van Wharfdale....en zit nu dus te twijfelen of ik nieuwe Wharfdales moet kopen of een 2ehands set? Mijn budget zit zo tussen de 400-800 euro
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Wharfdale speakers. Ik ga ze plaatsen in mijn werkkamer (14m2) dus het hoeven geen grote speakers zijn. Zouden jullie voor 2-weg of 3-weg speakers gaan. Ik twijfel enorm.

Alvast bedankt en ik geniet dagelijks van jullie bijdragen hier waarbij ik de diepgang enorm kan waarderen van de techniek en enthousiasme van jullie allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4H_2z73HKVpZinNpZ_faTDmIRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcReqHG1ya8p8CGGj3vTCg4n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWIJp-RgxnUr3ueGAJa2DfX04UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6CkKWBXfZsqfRIuALu1oUok.jpg?f=fotoalbum_large

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
mitodriver schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:32:
Hoi Forumleden,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en nu vind ik het tijd worden om zelf iets te plaatsen en meteen ook een vraag te stellen.
Ik heb sinds kort een Philips FA880 versterker en Philips CD624 speler. Ik heb deze van mijn beste vriend gekregen die helaas vorige week is overleden. Wij luisterden vroeger veel naar vinyl en CD's op zijn apparatuur en hij wilde deze Philips apparatuur aan mij nalaten. Er zit dus veel emotionele waarde aan.
Naar mijn idee is dit dus echt vintage apparatuur (ik weet überhaupt niet wat de definitie van vintage is vwb apparatuur)
Op MP heb ik een setje Wharfdale 504 speakers gekocht. Mede ook ingegeven omdat mijn vader vroeger altijd Wharfdale speakers had en ik deze speakers een mooi geluid vond hebben.
Ik heb een "niet vintage" Audio Technica AT-LP120XBT platenspeler erbij gekocht. Dus 75% van mijn set is vintage volgens mij ;-)

Ik wil graag een ander setje boxen kopen...het liefst van Wharfdale....en zit nu dus te twijfelen of ik nieuwe Wharfdales moet kopen of een 2ehands set? Mijn budget zit zo tussen de 400-800 euro
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Wharfdale speakers. Ik ga ze plaatsen in mijn werkkamer (14m2) dus het hoeven geen grote speakers zijn. Zouden jullie voor 2-weg of 3-weg speakers gaan. Ik twijfel enorm.

Alvast bedankt en ik geniet dagelijks van jullie bijdragen hier waarbij ik de diepgang enorm kan waarderen van de techniek en enthousiasme van jullie allemaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 880 heb ik vroeger ook gehad, ik zoek er nog steeds stiekem een. Maar dat terzijde; kijk eens naar de B&W DM110i of de Philips Digital World FB 565. Ik heb vroeger de 563 eraan gehad en dat klonk al fenomenaal. Met die 2 kun je weinig fout doen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:51
*knip* Hartstikke lief en attent, maar alle vormen van Vraag & Aanbod mogen niet via het forum en moeten via https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 100% gewijzigd door Jorgen op 30-04-2026 16:22 ]

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:40
f2ride2001 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:39:
Ik heb nog wel een setje 505.2 staan van Wharfedale.........Als dat iets is
Het lijkt me dat de 505.2 ongeveer hetzelfde zijn als de 504 die ik nu heb staan. Beide 100W en nagenoeg dezelfde specificaties verder. Dus vanuit dat perspectief geen interesse ;-)

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50
Zoek een paar gereviseerde philips FB815 of FB830 dat past er mooi bij en deze hebben een topgeluid.
(Of zelf reviseren/opknappen (foamranden))

mountainbiker

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mitodriver schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:32:
Hoi Forumleden,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je beste vriend. Fijn dat je jullie gezamenlijk hobby kunt voortzetten met de apparatuur die hij aan jou heeft nagelaten. Dat maakt de beleving natuurlijk nog bijzonderder.

Als je wilt weten wat voor speakers je het best kunt kopen, dan is het advies eigenlijk altijd om te gaan luisteren. Dat geldt ook voor tweedehands speakers. Kijk of je die bij de eigenaar of winkel die ze aanbiedt ook eerst zelf kunt horen.

Wil je gericht aankoopadvies (wat in het geval van speakers ook vaak neerkomt op 'ga echt zelf luisteren') dan moet je je aankoopvragen stellen in een eigen topic in Beeld en geluid koopadvies. Daar is het topic waarin je nu je bericht schrijft niet voor bedoeld en in het aankoopadviesforum, in een eigen topic, krijgt je vraag dan alle aandacht die het nodig heeft. Ik heb je bericht en alle reacties daarom verplaatst naar de goede plek.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
mountainbiker schreef op donderdag 30 april 2026 @ 15:03:
Zoek een paar gereviseerde philips FB815 of FB830 dat past er mooi bij en deze hebben een topgeluid.
(Of zelf reviseren/opknappen (foamranden))
Die zijn inderdaad ook erg goed. Maar die kosten wel weer een tandje meer dan de 565. Die zag ik voor 50 en 90€ op Marktplaats staan overigens.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1