Alarmsysteem Feenstra zelf beheren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:44
Mijn vraag
In mijn nieuwe woning hangt een alarmsysteem geleverd door Feenstra. Dit systeem wil ik graag zelf beheren zonder abonnement. Op dit moment kan ik er niets mee, omdat het 'Tamper'-alarm is gegaan waardoor het alarm niet ingeschakeld kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik gevonden heb is dat het een Agility 4 systeem is van Risco.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb online gezocht naar de installateurscode, daar vond ik 1254 of 1278. In de handleiding van Risco (https://www.lsc.com.au/Do...staller%20Manual%20EN.pdf) vond ik 0132 als standaardcode. Helaas werken ze niet.

Feenstra heb ik gebeld en die geven geen codes. Ik moet een abonnement afsluiten en een (prijzige) monteur laten komen.

Heeft er iemand nog suggesties hoe ik het systeem kan resetten of iets dergelijks zodat ik hem zelf kan beheren?

Alle reacties

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Beste suggestie die je gaat krijgen is de volgende:

Haal alle feenstra meuk van de muur en gooi het in de kliko!

Vervolgens koop je iets wat zonder abonnement werkt (zoals Ajax oid, zat over te vinden) en ga je lekker zelf aan de slag zonder verborgen kosten en met fijne uitbreiding en automatiserings mogelijkheden :-)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nou doe ik nooit wat met AI maar had je zelf ook al 1234 of 0132 gevonden via de Google?

maar verder eens met @Koekstra , ik wist het al...out with the old, in with the new, scheelt een pak troubeshooten als je zelf weet wat je precies hebt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de controleiunit al open gehad? Als ik de handleiding zo lees zit daar een rijtje dip switches in waarmee je met een van die switches de hele unit terug kan zetten naar default (en dus ook default code).

Echter is er waarschijnlijk (in verband met het abonnement) wel iets gewijzigd aan het geheel. Maar, de switches laten je ook toe om een eigen (/Risco) firmare erop te zetten. Wie weet krijg je het gewoon werkend.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 30-04-2026 15:05 ]