Vervanger SONY STR-DN850 voor th

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 19:26
Sinds een tijdje kent mijn SONY STR-DN850 7.2 versterker na 11 jaar gebruik kuren. Ik vermoed solderingen die slecht zijn geworden waardoor het display en functies zijn uitgevallen. De versterker staat in een kastje die niet super veel ventilatie heeft dus de boel wordt warm (maar niet heet). Enkel de pass-through voor de Switch lijkt nog te werken. (Update: na een factory reset lijkt deze weer te werken, urgentie is dus minder maar ben nog wel steeds op zoek naar een update/alternatief).

Gezien het gebruik van de versterker over de tijd ook is gewijzigd ben ik opzoek naar een vervanger die beter past bij de behoefte.

Huidige aansluitingen:

LG C8 TV (HDMI ARC)
PS4 Pro (-> wordt PS5 Pro)
Ninentdo Switch (-> wordt Switch 2)
Ziggo Next (-> evt alternatief bij overstap naar glasvezel)

Met de luidsprekers:
- Jamo S803 monitors (2022)
- Jamo S808 Sub (2023)

Hoewel ik de STR-DN850 destijds heb aangekocht voor brede input, pass-through en 7.2 opstelling, is vooral deze laatste optie niet meer een requirement. Met 2.1 heb ik een mooie sound-display en meer luidsprekers zullen er ook niet bij komen.

Mijn budget is 300-500 euro, al blijft het een kwestie van fit-for-purpose. Ik sta ook open voor evt 2e hands optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om het geluid van alle bronnen (TV/PS4/Switch/ZiggoNext/Bluetooth) naar m'n luidsprekers te sturen. Build-in Spotify/Internet Radio gebruik ik niet meer en ik kan prima met BT af.

Ik heb het geluid nooit heel hard staan en mijn voorkeur gaat naar vooral een breed, clean geluidsspectrum dan pieken in bass of warmte.

Dit topic is echt mijn aftrap in mijn zoektocht, dus ik sta open voor alle suggesties. Mijn voortijdige voorkeur gaat nu naar een Denon DRA-900H maar enkel bepaald door budget en match specs met bovenstaande.

[ Voor 4% gewijzigd door Thinlanet op 30-04-2026 19:26 ]