Versterker voor Dali sonik 7 & cinema center

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hippiez
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04 19:38

Hippiez

Python Developer

Topicstarter
Hallo! Ik ben toe aan een nieuwe setup voor in mijn ( ietwat kleine ) woonkamer. Ik ben uitgekomen op de dali sonik 7 die na beluisteren toch wel erg lekker klinkt. Ik heb precies 0 verstand van versterkers, geen idee wat op het moment een beetje redelijke keuze is :) De man in de winkel raadde mij een stereo versterker aan, NAD c 700 v2, maar die vond ik toch wel erg prijzig.

Ik zoek een?
Versterker

Wat is je budget?
Rond de 1000, minder mag natuurlijk altijd.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
uiteindelijke setup zou dus sonik 7 & cinema bevatten met LG G4 als tv. De belangrijkste eigenschappen zijn makkelijke connectiviteit voor bijv een spotify vanaf mobieltjes, maar ik zou er te zijner tijd ook graag een PC aan hangen. Eventuele room correction zou een grote plus zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al even rondgekeken en kwam uit een op Sony TA-AN 1000. Maar de reviews lijken wat mixed.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zit dus in een vrij klein appartement, dus een sub lijkt me onnodig met de volle bas van de dali 7?
Wat zijn de belangrijkste punten om op te letten bij aankoop?
Welke winkels moet ik zeker vermijden?

Peace out

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 14:28
Wil je maar 2 speakers aansluiten?
Dan is vrijwel iedere versterker met minimaal 2 kanalen genoeg.
Als je de TV wilt aansluiten op je versterker, is het handig een versterker te nemen met HDMI poorten.
PC kan je dan ook via HDMI aansluiten.

Zelf ben ik wel blij met mijn Denon. Wellicht is een Denon DRA-900H iets voor je?

Een subwoofer in een appartement kan ik niet echt aanraden.
Dat gaan je buren niet leuk vinden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Hippiez
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04 19:38

Hippiez

Python Developer

Topicstarter
Het worden dan dus 3 speakers. 3.0, want die subwoofer is dan niet echt handig nee. 2 towers en een center speaker.

Peace out

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 14:53
Ik gebruik een Marantz versterker i.c.m. mijn Dali Zensor 7 speakers. Qua klank paste dat goed bij elkaar vond ik en die Marantz is wat minder prijzig dan NAD.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 13:52
Je kan voor een denon x2800h gaan, je luidsprekers hebben niet een hele hoge gevoeligheid.
Het ligt er dus aan hoe hard je wil spelen, maar anders kom je wellicht uit op een x3800h.
Dit valt allemaal wel binnen je budget.
Als jij het heel simpel wilt houden, dan is een x2800h wel een goede optie voor je.