onbekend apparaat op Fritzbox 7583

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tweetiebird
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:27
Mijn vraag
Ik zag tientallen apparaten die zich via wifi registreerden als PC-26-3D-2E-F4-6E-C4 en varianten die op mac adressen lijken maar geen vendor hebben of PC-192-168-0-43 of varianten waarbij de naam op een ip adress lijkt.

wifi password veranderd (heel lang en heel lastig nu, zou toch even moeten duren voor dat gekraakt is) maar er kwam direct weer een apparaat dat zich via wifi registreerde. Daarvan heb ik de internet toegang geblokkeerd maar aan het eind van de dag weer een dergelijk apparaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fritzbox 7583, versie 8.2 en een 1750E repeater versie 7.2 als mesh. Ik heb een 2.4g en een 5g wifi met elk een eigen naam. box en repeater zijn bekabeld verbonden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb geprobeerd devices die ik niet ken/herken te verwijderen en uiteindelijk het wifi wachtwoord veranderd. Maar meteen daarna had ik dus weer zo'n PC-192-168-0-43 device. Dat is soms te pingen wat het alleen maar onbegrijpelijker maakt.

Iemand enig idee? Ik zit in een woonwijk dus voldoende netwerken en omwonenden in de buurt.

alvast dank voor jullie tijd.

B
...

Alle reacties

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48
Zijn dit niet bekabelde machines/laptops? Werk machines of laptops wellicht?

• tweetiebird
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:27
thomskipsp schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:48:
Zijn dit niet bekabelde machines/laptops? Werk machines of laptops wellicht?
Deze registreren via de WiFi, bekabelde apparaten worden apart genoemd.

Ik heb nu de "private WiFi address" van onze apple iphones uitgezet, eens kijken wat dat brengt