Toon posts:

System crasht na ongeveer half uur werken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen crasht mijn systeem voortdurend. Ik dacht dat het aan w2k lag, heb format c: gedaan en xp erop gezet, maar hetzelfde resultaat :(
Wanneer mijn systeem crasht, hangt alles: toetsenbord, muis, reset wilt soms zelfs niet werken.
Dus pc uitgezet, en de keer daarop blijft windows hangen tijdens het laden.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan het RAM geheugen lag (het enigste wat ik had 'oc'-ed of wat je 't kan noemen, draaide op turbo). Ik heb de DIMM van 256 meg eruit gehaald en er even een van 128 meg ingestoken, maar ik ondervind terug hetzelfde resultaat :(
Kheb al het meeste eruit gehaald zodat er enkel nu nog 2 netwerkkaarten, hd, dvd en videokaart in zit.
Aan wat kan het nog liggen???
Is het soms de voeding (die is maar 250 Watt en heb ek al langer mijn twijfels over...)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Als je in win2k een STOP scherm krijgt moet je de code eens opschrijven en op de microsoft site kijken...dat lostte bij mij het probleem meestal wel op... :)

Verwijderd

Klinkt als een warmteprobleem. Op een gegeven moment wordt een onderdeel te warm -> systeem slaat vast. Bij de reboot gaat het ff goed, waarna het onderdeel weer te warm wordt. Kijk eens of je fan nog wel goed draait?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op donderdag 20 september 2001 21:04 schreef Black_tooth het volgende:
Sinds een aantal dagen crasht mijn systeem voortdurend. Ik dacht dat het aan w2k lag, heb format c: gedaan en xp erop gezet, maar hetzelfde resultaat :(
Wanneer mijn systeem crasht, hangt alles: toetsenbord, muis, reset wilt soms zelfs niet werken.
Dus pc uitgezet, en de keer daarop blijft windows hangen tijdens het laden.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan het RAM geheugen lag (het enigste wat ik had 'oc'-ed of wat je 't kan noemen, draaide op turbo). Ik heb de DIMM van 256 meg eruit gehaald en er even een van 128 meg ingestoken, maar ik ondervind terug hetzelfde resultaat :(
Kheb al het meeste eruit gehaald zodat er enkel nu nog 2 netwerkkaarten, hd, dvd en videokaart in zit.
Aan wat kan het nog liggen???
Is het soms de voeding (die is maar 250 Watt en heb ek al langer mijn twijfels over...)
denk inderdaad dat het je voeding is...geef is complete info over je systeem...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Je dacht dat het aan Win2k lag en daarom heb je het geprobeerd met WinXP. Logisch okee maar om echt verschil te merken moet je het dan met win98 of me nog een keer proberen want in WinXp en Win2K lijken nogal erg veel op elkaar (in geval met NT technology).

Ps: I donŽt blame you for using WinXP, ik vind het alleen super kut dat ik de professional versie moet kopen (bedrijfs pc doe maar ff legaal) omdat ik niet vanuit Win2k kan updaten naar WinXp home versie maar dat was ff off topic

Verwijderd

Topicstarter
Tower is nen Aopen HQ45 of zoiets, in ieder geval 250 Watt en de laatste tijd nogal onfris geurtje aan ook trouwens...

Volledig systeem:
Abit KT7
Athlon Tbird 900 met Volcano II op
256 no name geheugen
Maxtor 20 gig@7200
WD 40 gig@7200 (er ff uitgehaald om te testen)
2 netwerkkaarten Realtek RTL 8139
Sb Live!
LG DVD
Advansys SCSI kaart (idem)
Traxdata CDRW4260 (idem)

Als het effectief de voeding zou zijn... blijft het daar dan bij? Als ek de pc aanzet, werkt ie de eerste 20 -30 minuten perfect, daarna gewoon hopeloos, crash op alle mogelijke momenten (in windows, tijdens loaden, zelfs voor BIOS...)

En... thx voor de reply's :)

Verwijderd

Topicstarter
Wixx: ik had ff geen goesting om mijn hd's trug van NTFS te converteren naar FAT32 ;)

Verwijderd

Er wordt iets te warm...of je CPU heb je te ver overgeclocked???

voel ff aan je HD als je PC weer vast loopt....
kunnen bets wel warm worden...

Verwijderd

Topicstarter
Processor niet overgeklokt.
Draait al maanden max stress 47° en voel ook regelmatig aan koellichaam... nix te merken.

HD heeft wel even raar gedaan, toen het warm weer was buiten, toen hoorde ek ze duidelijk 'afklikken' en reset...
Maar bij deze crashes is het de HD niet denk ik, is ook niet warm (graad of 30).

Verwijderd

Je bent niet de enige, mijn HD's deden ook raar en het zijn ook nog IBM's, is dus maar afwachten wat ze doen.

Met het warme weer problemen gehad????
Mijn BIOS is op een of andere manier corruptgeraakt....
Mijn pctje wilde nauwelijks meer normaal booten en na een BIOS upgrade alles weer OK....

Blijf toch raar spul...
Pagina: 1