Hypotheek advies 3400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klusapie
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-04 10:33
Eerste officiele hypotheek aanvraag gesprek gehad met een adviseur. Aantal banken vergeleken en de ING lijkt de beste rente te geven met ook het snelste aanvraag process (minste documenten nodig). De kosten voor dit advies + afsluiten waren alleen 3400. Daar schrok ik wel een beetje van.

Nu heb ik er weinig verstand van maar chat gpt geeft aan dat die kosten normaliter tussen de 2000-3500 liggen. Ons tussenpersoon zit dus iig erg hoog in die boom.

Iemand ervaring met direct een hypotheek aanvragen bij de ING? Zonder tussen persoon dus. Dat zal vast ook wat kosten maar vast geen 3400 denk ik dan.

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ING werkt alleen via hypotheekadviseurs, ze doen niet aan execution only. Ouderwetse bank.

Er zijn wel tussenpartijen waarbij je voor <€1000 zelf een hypotheek kunt afsluiten, dus zonder adviseur. Heb ik bij m'n eerste hypotheek gedaan via hypotheek24 en werkte top. Bijvoorbeeld: https://www.independer.nl.../afsluiten/execution-only . De site helpt je door alle stappen met simpele vragen en bij een traditionele hypotheekadviseur moet je alsnog zelf alle bestanden aanleveren.. dus ik vond dit ideaal. Goedkoper en sneller. Mits je situatie vrij eenvoudig is qua financiën.

Het alternatief is een zeer goedkope online hypotheekadviseur vinden, die zijn er ook genoeg. Zoek wel even genoeg reviews en doe checks of je het betrouwbaar genoeg vindt. https://www.goedkoopsteonafhankelijkehypotheekadviseur.nl/

[ Voor 43% gewijzigd door stin00 op 29-04-2026 12:44 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

PoKi

Ik?

Kosten zijn ook sterk afhankelijk van je situatie.
Ben je in loondienst of ZZP'er of...

En inderdaad zelf doen via online aanbieders is altijd goedkoper.

Wie, Wat, Waar...

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 10:12
Knip

[ Voor 109% gewijzigd door Outerspace op 29-04-2026 13:31 . Reden: Dit soort opmerkingen voegen niks toe ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ING werkt ook zonder tussenpersoon, daarvoor was ik €1950 voor advies/afsluitkosten kwijt (in 2025). Ik had al een hypotheek bij de ING, mogelijk zit daar een deel van het verschil in.

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 29-04-2026 12:50 ]

Wauw, een sig!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:30
Als je het execution only pad op gaat dan heb ik de volgende twee tips, dingen waar ik zelf tegenaangelopen ben bij de huizen die ik gekocht heb. Normaal doet de adviseur dit voor je maar nu moet je er zelf voor zorgen:
  • Controleer of de verkoper een bankgarantie eist.
  • Controleer of de bank een verpande levensverzekering eist.
Heb ik goed mee in de zenuwen gezeten toen die dingen op het laatste moment nog geregeld moesten worden :X

[ Voor 4% gewijzigd door Triggy op 29-04-2026 12:49 ]

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:47
Onlangs afgesloten via een tussenpersoon, beide in loondienst, geen bijzonderheden: 2950,- voor de advies en afsluitkosten.

Wel erg tevreden over de snelheid en advies bij het hele traject.

[ Voor 9% gewijzigd door Gwindorian op 29-04-2026 12:50 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14
Vorig jaar ING hypotheek afgesloten via Vereniging Eigen Huis, 1 persoon in loondienst. Prettige adviseur die de tijd nam en ook de afhandeling van alle stukken werd vlot opgepakt. Kosten kwamen op €2.380.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:07
Aan de ene kant vind ik de adviezen duur, maar een "goedkoop" advies kan je op termijn meer kosten.
Kennis van me heeft haar man verloren, hadden geen levensverzekering want dat was niet nodig volgens de adviseur. Ze mag nu zelf de 600k ophoesten, en moet dus aan het werk voor ze uit de rouwperiode is. Garantie voor een stevige burn-out en alle andere ellende die nog gaat komen.
Een hypotheek gaat om serieus geld, daarbij wil je een gedegen advies waarbij de adviseur niet alleen naar een excel sheet kijkt met verschillende aanbieders, maar ook echt ingaat op jouw situatie, en de toekomstige beren op de weg wel benoemd.....

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:25
Hier 3450 voor een situatie waarbij mijn partner in loondienst is en ik een BV én éénmanszaak heb. Daarnaast wouden we de huidige hypotheek meenemen en hadden een overbruggingskrediet nodig. Een wat ‘complexere’ situatie dan normaal.

Mocht het je eerste koophuis zijn, dan zou ik het lekker zelf doen. Mits in loondienst en verder geen gekkigheid hebt. Scheelt je weer een paar euro’s.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:44
Vergeet ook niet dat je de kosten van advies van de belasting af mag trekken. Dus je krijgt sowieso een flink deel terug.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:42

Thomg

Aww yiss

Philip Ross schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:13:
Vergeet ook niet dat je de kosten van advies van de belasting af mag trekken. Dus je krijgt sowieso een flink deel terug.
Dit dus. Afhankelijk van hoeveel je verdiend krijg je "nog" 40% korting, wat de kosten wat minder extreem maken.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:38
Je kunt op de website van de ing gewoon zien wat de kosten zijn van het advies via de ING zelf en het afsluiten daar. Misschien even verder zoeken op die site ipv dit soort zaken aan AI te vragen.

• _Hansel_
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-04 21:15
Inmiddels alweer 5 jaar geleden, maar ze bieden het nog steeds aan, en werkte destijds prima:
Lloyds biedt execution only v 450€ aan.

https://www.lloydsbank.nl/hypotheken/zelf-afsluiten
Pagina: 1