Badkamer tegelrand/sierstrip pimpen

Pagina: 1
Acties:

• Stef3
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-04 10:13
Mijn badkamer in mijn gekochte huis heeft een tegelsierrand die ik graag zou willen veranderen/pimpen. Niet mijn stijl. Bovendien zaten bij de rand ook enkele tegels in dezelfde stijl, die de effen tegels 'opfleuren'. Badkamer is verder nog ok dus wil ik nog niet geheel gaan vernieuwen. De rand en de 2 tegels hebben in het motief ook ietsje reliëf.
Ik twijfel wat te doen.
Schilderen lijkt me lastig om dat netjes te krijgen met alle voegjes.
Iets er overheen plakken lijkt me door het reliëf lastig.
Wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIhrwszIH4CGUwprrF9nQ14eYBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaF87lD0RAY8DhrGfWVLD1eg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_Svh6emSVTcEvqvf0RQSMx5Vps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58oaDkbq0J43kDIlUOV1hWmL.jpg?f=fotoalbum_large

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58
Heb je reserve tegels? Zo ja zou ik die 2 tegels laten vervangen. Die rand zou je ook er uit kunnen laten slijpen maar dat is wel veel werk wellicht. Je zou er een randje overheen kunnen zetten van bijvoorbeeld zetwerk zodat je een grijze/antraciet lijn krijgt. Dan zit je niet met alle voegjes maar gewoon 1 strakke lijn per wand.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Strip eruit slijpen en vervangen voor iets hips, en de decortegels vervangen voor effen. De tegels zijn van steuler (e2002 lavida).
Andere optie: wandpanelen er tegenaan lijmen.

Andere optie: toch mee leren leven; zo te zien zijn de tegels nog netjes, zitten ze er goed op en zijn ze goed gevoegd. Over een jaar of 5 klap je er dan een andere badkamer in.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 29-04-2026 10:21 ]

Wise enough to play the fool

• tweemetervent
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:16
Tja. Zou zeggen om dan toch de badkamer te renoveren voor een goede makeover.
Al het andere is suboptimaal.

Maar goed. Tegelverf kan, maar dan moet eerst de kit eruit halen en dan opnieuw kitten.
Allerlei tegels eruit halen kan. Maar zie je in het voegwerk denk ik wel.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:47
Tegelverf en over aantal jaar nieuwe badkamer.

Als je gaat knooien met tegels er uit slijpen enzo zou ik eerder kiezen om de wanden tegel over tegel opnieuw te betegelen en alles op dezelfde plek te laten verder.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:02
Goede tegelverf met een goede tegelprimer eronder.. Kan gewoon over de voegen heen. En ik zie zelf niet in waarom je daarvoor kitranden eruit zou moeten halen :)

Snel, eenvoudig en de goedkoopst mogelijke oplossing. Reliëf hou je dan natuurlijk, maar soit.
Pagina: 1