Vraag

• mrgiggles
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:16
Ik krijg wel wifi-signaal, maar geen internettoegang via mijn twee TP-Link EAP650 access points.
----
Hardware
2 x TP-Link EAP650
Beide EAP’s zijn rechtstreeks met een UTP-kabel aangesloten op mijn Mobile Vikings router/modem.
Eén EAP650 krijgt voeding via een PoE-injector.
TP-Link OC200 controller
Router/modem van Mobile Vikings

----
Situatie

Recent heb ik twee TP-Link EAP650’s gekocht om overal in huis goede wifi-dekking te hebben.

De installatie en adoptie in Omada verliepen vlot. De access points worden correct herkend en de wifi-netwerken zijn zichtbaar.

Het probleem ontstaat wanneer ik verbinding maak met de wifi:

Mijn laptop en smartphone verbinden wel met het netwerk.
Ik krijg sterk signaal.
Maar ik krijg de melding: geen internettoegang.
Vermoeden

Ik vermoed dat het iets met DHCP, gateway of netwerkconfiguratie te maken heeft, maar ik ben hier niet erg in thuis.

Extra info

Ik ben nieuw in dit soort netwerkopstellingen en heb al heel wat gegoogeld, maar zonder resultaat.

Alle hulp of suggesties zijn welkom.

Alle reacties

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Weet je welk IP adres jouw router heeft in het lokale netwerk?
Is dit adres ingesteld als default gateway?
Krijgen jouw computers hun ip adres door middel van DHCP? Is de DHCP service alleen actief op de router, of ook op de WAP's? Je moet maar een enkele DHCP server in je netwerk hebben, idealiter.
Als je DHCP service op de router netjes als enige actief is, dan even nagaan of het IP adres van de router door deze DHCP server meegegeven wordt als default gateway aan alle clients.

Ik hoop dat je een beetje een idee hebt hoe je dit moet nakijken. Een en ander zal verschillen per merk/type router en ik ken helaas die Mobile Vikings router niet. Ik ga er wel van uit dat je toegang hebt tot de webinterface van de router, daar moet je namelijk de genoemde instellingen kunnen terugvinden.

Succes en laat weten als het niet lukt en bij welke controle stap je vast loopt.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

franssie

Save the albatross

Wat zie je bij ipconfig in de terminal?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar