Ik krijg wel wifi-signaal, maar geen internettoegang via mijn twee TP-Link EAP650 access points.
----
Hardware
2 x TP-Link EAP650
Beide EAP’s zijn rechtstreeks met een UTP-kabel aangesloten op mijn Mobile Vikings router/modem.
Eén EAP650 krijgt voeding via een PoE-injector.
TP-Link OC200 controller
Router/modem van Mobile Vikings
----
Situatie
Recent heb ik twee TP-Link EAP650’s gekocht om overal in huis goede wifi-dekking te hebben.
De installatie en adoptie in Omada verliepen vlot. De access points worden correct herkend en de wifi-netwerken zijn zichtbaar.
Het probleem ontstaat wanneer ik verbinding maak met de wifi:
Mijn laptop en smartphone verbinden wel met het netwerk.
Ik krijg sterk signaal.
Maar ik krijg de melding: geen internettoegang.
Vermoeden
Ik vermoed dat het iets met DHCP, gateway of netwerkconfiguratie te maken heeft, maar ik ben hier niet erg in thuis.
Extra info
Ik ben nieuw in dit soort netwerkopstellingen en heb al heel wat gegoogeld, maar zonder resultaat.
Alle hulp of suggesties zijn welkom.
----
Hardware
2 x TP-Link EAP650
Beide EAP’s zijn rechtstreeks met een UTP-kabel aangesloten op mijn Mobile Vikings router/modem.
Eén EAP650 krijgt voeding via een PoE-injector.
TP-Link OC200 controller
Router/modem van Mobile Vikings
----
Situatie
Recent heb ik twee TP-Link EAP650’s gekocht om overal in huis goede wifi-dekking te hebben.
De installatie en adoptie in Omada verliepen vlot. De access points worden correct herkend en de wifi-netwerken zijn zichtbaar.
Het probleem ontstaat wanneer ik verbinding maak met de wifi:
Mijn laptop en smartphone verbinden wel met het netwerk.
Ik krijg sterk signaal.
Maar ik krijg de melding: geen internettoegang.
Vermoeden
Ik vermoed dat het iets met DHCP, gateway of netwerkconfiguratie te maken heeft, maar ik ben hier niet erg in thuis.
Extra info
Ik ben nieuw in dit soort netwerkopstellingen en heb al heel wat gegoogeld, maar zonder resultaat.
Alle hulp of suggesties zijn welkom.